نشست مشترک فرمانداران پاوه و حلبچه برگزار شد

سرویس: سیاسیکد خبر: 301006|17:53 - 1402/03/22
نسخه چاپی
نشست مشترک فرمانداران پاوه و حلبچه برگزار شد
نشست بین مرزی فرمانداران پاوه و حلبچه با تاکید بر بازگشایی تردد مرز شوشمی در روز عید سعید قربان برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،صبح امروز در راستای تفاهم نامه استانداران کرمانشاه و حلبچه سرپرست فرمانداری پاوه و هیأت همراه در راستای پیگیری‌ها برای بازگشایی تردد مسافر در مرز «شوشمی» با استقبال نوخشه خان قائم مقام استانداری حلبچه در دروازه شوشمی در مرز طویله اقلیم کردستان عراق نشست مشترکی را برگزار کردند.

 

در این نشست که فرماندهان مرزی دو شهرستان پاوه و حلبچه ، مشاور استاندار کرمانشاه در اقلیم کردستان عراق،پورهاشمی مدیر کل دفتر امور امنیتی_انتظامی استانداری، باقری نماینده قرارگاه رمضان ، شهریاری مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پاوه ، فرجی مدیر گمرک و بازارچه شوشمی حضور داشتند دو طرف با تاکید مجدد بر بازگشایی تردد مسافر از مرز شوشمی در تاریخ عید سعید قربان تاکید کردند.

در ادامه آن از حدودات دروازه مرزی شوشمی بازدید کردند و با تفاهم مرزبانان دو طرف یک نقطه نیز برای اجرای عملیات بازگشایی و خاکبرداری یک دروازه کوچک برای عبور مسافر نیز که قبلا مشخص شده بود بر تسریع انجام آن تا قبل از عید سعید قربان تاکید کردند.

 برقراری تردد مسافری از این مرز  یکی از مطالبات دیرین مردم منطقه است در این راستا طی ماه‌های اخیر مذاکرات و رایزنی‌های بسیار گسترده و فشرده‌ای با مقامات اقلیم برای برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی انجام شده است. آنگونه که ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته اعلام کرد: براساس توافقات اولیه بین استانداران حلبچه و کرمانشاه، تردد مسافر در مرز شوشمی پاوه در عید قربان سال جاری انجام خواهد شد.

با توجه به قرار گرفتن مرز شوشمی در محدوده منظر جهانی هورامان و طبیعت و معماری زیبای منطقه، برقراری تردد مسافری یک ظرفیت مهم برای تبدیل منطقه اورامانات به یک مقصد دائمی در حوزه گردشگری خواهد بود.  می‌توان با استفاده از امکان تردد مسافری از مرز شوشمی و ظرفیت‌های گردشگری منطقه، یک تحول مثبت در اقتصاد مردم اورامان ایجاد کرد.

در ادامه نوخشه خان نیز در یک پیام ویدئویی خطاب به ماموستا بابت بازگشایی تردد مسافر در این مرز قدردانی کرد و اعلام کرد ان شا الله در روز عید قربان پاسپورت حاج ماموستا ملا قادر قادری را به عنوان اولین نفر مهر خواهیم کرد و این تردد برقرار می شود.

قائم مقام استانداری حلبچه همچنین از حیدری فرماندار پاوه و استاندار کرمانشاه نیز در این راستا تشکر کرد.

 

تهیه گزارش از فرهاد صالحی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد