شکست تيم بسکتبال جوانان برابر کانادا

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 30105|10:08 - 1392/04/12
نسخه چاپی
هزار ماسوله: تيم ملي بسکتبال جوانان ايران برابر کانادا تن به شکست داد.
 
 
هزار ماسوله به نقل از ورزش سه:  تيم ملي بسکتبال جوانان ايران در دومين ديدارش از مرحله يک هشتم پاياني جام جهاني 2013 به مصاف کانادا رفت و با نتيجه 95 بر 57 تن به شکست داد. ملي‌پوشان ايران که ديشب برابر اسپانيا نيز مغلوب شدند، فردا در سومين ديدار بايد به مصاف کرواسي قهرمان اروپا بروند.

ايران با ترکيب سجاد مشايخي،‌ بهنام يخچالي، وحيد دليرزهان، صالح فروتن و محمد يوسف‌وند وارد ميدان شد. شاگردان مهران حاتمي در اين مسابقه با قدرت ظاهر شدند و پاياپاي حريف قدرتمند خود پيش رفتند. ايران در دفاع خوب بود اما در حمله نمي‌توانست توپ‌هايش را وارد سبد کند اما در طرف مقابل حريف بلندقامت با استفاده از ريباندهاي زير سبد امتيازآوري مي‌کرد. کانادا در اين کوارتر از ميانگين قدي و قدرت فيزيکي خود به خوبي استفاده کرد و 31 بر 20 ايران را شکست داد.

بازي در کوارتر دوم آرام تر پيگيري شد. ملي‌پوشان ايران با استفاده از شوت‌هاي سه امتيازي توپ و ميدان را در اختيار داشتند. سيستم دفاعي نيز نفر به نفر بود و اجازه نمي‌داد کانادا به سادگي امتيازآوري کند. ملي‌پوشان جوان ايران در اين کوارتر عملکرد خوبي داشتند و با دفاع متمرکز اجازه خودنمايي به کانادا ندادند و در نهايت 15 بر 11 به برتري رسيدند.

نيمه دوم در حالي آغاز شد که کانادا 32 بر 31 از ايران پيش بود و کارش را قدرتمندانه آغاز کرد. همان ابتدا فاصله امتيازي‌اش را افزايش داد و حايشه امني براي خودش به دست آورد. دفاع کانادا در کوارتر سوم عملکرد قابل قبولي داشت و اجازه کار به ايران نمي‌داد. ملي‌پوشان نيز کمي از نظر بدني کم آورده بودند و نمي‌توانستند همانند نيمه نخست حريف را کنترل کنند. کانادا با استفاده از قدرت بازيکنانش ايران را تسليم خود کرده بود و در کوارتر سوم 26 بر 15 به پيروزي رسيد.

کوارتر چهارم مسابقه اوج امتيازآوري حريف آمريکايي بود. کانادايي‌ها هرچه مي‌زدند وارد سبد مي‌شد و در طرف مقابل جوانان ايراني در ايجاد موقعيت ناکام بودند. کانادا با استفاده از شرايط فيزيکي برتر اجازه کار به ملي‌پوشان زير سبد نمي‌داد و از طرف ديگر با دفاع منطقه‌اي کار شوتزن‌هاي ايران را دشوار کرده بود. در حالي که ايران نمي‌توانست امتياز کسب کند، کانادا توپ‌هايش را وارد سبد حريفش مي‌کرد و در نهايت کوارتر چهارم را 27 بر 7 به سود خود تمام و در نهايت 95 بر 57 ايران را مغلوب خود کرد.

تيم ملي ايران در سومين بازي خود بايد فردا به مصاف کرواسي برود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد