استاندار حلبچه: مردم عراق مهمان‌نوازی ملت ایران را فراموش نخواهند کرد

سرویس: سیاسیکد خبر: 301058|22:23 - 1402/04/06
نسخه چاپی
استاندار حلبچه: مردم عراق مهمان‌نوازی ملت ایران را فراموش نخواهند کرد
استاندار حلبچه عراق گفت: مردم عراق هرگز مهمان‌نوازی مردم ایران در دوران جنگ را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش هزارماسوله ، «آزاد توفیق رحیم» روز سه‌شنبه در آیین بازگشایی پایانه مسافری مرز شوشمی پاوه در استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه و شماری از مسوولان ۲ استان برگزار شد افزود: از طرف مردم و دولت عراق از همکاری طرف ایرانی در فراهم ساختن تمهیدات لازم برای بازگشایی این مرز قدردانی می کنم.

 

وی اضافه کرد: مردم حلبچه در طول دولت های قبل مورد تهاجم و حملات زیادی قرار گرفت و مردم مجبور به کوچ به ایران شدند که همواره مورد استقبال مردم ایران قرار گرفتند.

 

استاندار حلبچه ادامه داد: امیدواریم بازگشایی این مرز زمینه هر چه بیشتر توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در کنار مراودات فرهنگی و اجتماعی دو طرف را به وجود آورد.

وی یادآور شد: با بازگشایی این مرز تلاش خواهیم کرد با همکاری دولت ایران زمینه رسمی شدن مرز شوشمی را فراهم ساخته و با بازگشایی بازارچه های مرزی در هر دو سو بر رونق هر چه بیشتر آن اقدام کرد.

تردد مسافری از مرز شوشمی پاوه با افتتاح پایانه مسافربری در استان کرمانشاه با حضور استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق امروز، سه شنبه به مناسبت عید سعید قربان به طور رسمی طی مراسمی آغاز شد.

در این مراسم که در مرز شوشمی برگزار شد محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران پاوه و حلبچه و شماری از فعالان اقتصادی این استان ها حضور داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه دراین مراسم با بیان اینکه این سایت در ۲ بخش در قالب طرح جامع پایانه و سایت موقت در حال اجراست، گفت: طرح جامع پایانه این سایت در کمتر از یکماه به پایان رسیده و برای اجرای آن تاکنون ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

فریبرز کرمی افزود: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه پیش بینی شده است ۲ جاده موازی احداث شود که بخش مسافری از شمال پایانه و جدا از بخش باری و بخش باری هم در جنوب این سایت ایجاد خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد