استاندار کرمانشاه:

۶۰ درصد ورود مسافران از مرز شوشمی برای توریسم و درمان است

سرویس: سیاسیکد خبر: 301194|13:12 - 1402/06/02
نسخه چاپی
۶۰ درصد ورود مسافران از مرز شوشمی برای توریسم و درمان است
استاندار کرمانشاه گفت: ۶۰ درصد ورود مسافران از مرز شوشمی برای توریسم و درمان است.

به گزارش هزارماسوله ، استاندار کرمانشاه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان که در محل استانداری برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: ما در عین دیدن‌ نقاط قوت در استان، نقاط ضعف را هم شناسایی کرده ایم، نقاط تلخ در استان داریم اما نقاط مثبت خوبی هم داریم،.

 

دکتر محمد طیب صحرایی افزود: برای رفع بیکاری در استان یکی از پیشران های ایجاد اشتغال، صنایعی است که در مقوله مسکن، زنجیر می شوند، و هم اکنون استان کرمانشاه در ساخت و ساز مسکن از رده ۲۷ به رده های بهتری رسیده است و ان شاالله به رده ها زیر ده برسیم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون تخصیص بالای ۱۰۰ درصد زمین را در سطح استان برای مسکن ملی انجام داده ایم گفت: ۱۹۵۰۰ واحد مسکن در استان در حال ساخت است، که بنا است، مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان به مسکن ملی استان تزریق شود، تا مردمی که توان پرداخت اقساط ندارند، این وام کلان قبل از مردم پرداخت شود و مردم بعد از ۸ ماه تنفس وام را پرداخت کنند.

 

صحرایی ادامه داد: در مقوله صنعت، در هفته دولت نزدیک ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه ها را ، از ذوب آهن پترو شیمی تا راه اندازی کارخانه های راکد، داریم.

 

وی اضافه کرد: ۷۰ پروژه راکد در پهنه استان شناسایی کرده ایم، که با نهایت تاسف جمعا منابع تکمیلی مورد نیاز آنها ۵۰۰ میلیارد تومان است که با پیگیری تا پایان امسال بیش از نیمی از این پروژه ها به اتمام می رسند.

 

استاندار کرمانشاه گفت: جاده های استان لزوما برای اربعین نیست، از ابتدای سال نزدیک ۳۰۰ کیلومتر جاده های استان بهسازی شده اند، که تلفات جاده ای ما نسبت به میانگین کشوری آمار کاهشی را نشان می دهد.

 

صحرایی تصریح کرد: بازگشایی مرز شوشمی در اورامانات دو روز قبل از عید سعید قربان، به تعبیر ماموستا قادری ، آرزوی دیرینه مردم با بازگشایی این مرز محقق شد.

 

وی افزود: ۶۰ درصد ورود مسافران از اقلیم عراق به استان برای توریسم بهداشت و درمان وارد می شوند.

 

وی گفت: مرز شوشمی مسدود بود که هم اکنون از این وضعیت خارج شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد