به‌دنبال سوءمدیریت هیئت مدیره یک شرکت سهامی؛

معوقات کارگران جهاد نصر کرمانشاه ۱۰ ماهه شد

سرویس: سیاسیکد خبر: 301276|19:12 - 1402/07/12
نسخه چاپی
معوقات کارگران جهاد نصر کرمانشاه ۱۰ ماهه شد
متأسفانه با وجود تنگناهای معیشتی و نرخ تورم بالا شاهد ده ماهه شدن معوقات نیروی کار در شرکت جهاد نصر کرمانشاه هستیم.

به گزارش هزارماسوله ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، شرکت جهاد نصر که کمتر کسی از مجاهدت‌های آنها در ایام جنگ بی‌خبر است اکنون روزهایی بسیار بدی را طی می‌کند و البته عدم پرداخت مطالبات این شرکت از سوی دستگاه‌های طرف قرارداد این شرایط را بدتر کرده است.

 

معوقات ده ماهه نیروی کار و چوب حراج زدن به اموال شرکت افزون بر نارضایتی عمومی کارگران زنگ خطری است که طی سالیان گذشته در شرکت جهاد نصر کرمانشاه به صدا درآمده است‌.

 

افزون بر این موضوع با توجه به اینکه شرکت جهاد نصر نهادی انقلابی محسوب می‌شود و در ابتدا به جهاد سازندگی وابسته بوده و مسئولان امر از فرماندهان مهندسی پشتیبانی جنگ بودند، ناکارآمدی‌های امروزی ِآنها سبب شده بسیاری از نیروها نسبت به نظام و انقلاب بدبین شوند.

 

متأسفانه اعضای هیئت مدیره این شرکت می‌خواهند با استفاده از همان روش قدیمی در ایام فراوانی منابع مالی مدیریت کنند و اراده‌ای از سوی آنها برای پذیرش پروژه‌های جدید نیست درحالی‌که امروزه شرکت‌های خصوصی باید با بازاریابی و بازارگردانی، درآمدزایی کنند.

 

تهدید به اخراج کارگرانی که شکایت کردند

برخی از نیروی کار این شرکت که نخواستند نام آنها فاش شود در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، از عدم پرداخت حقوقشان طی ده ماه اخیر خبر دادند که حساب این مطالبات از عیدی و سنوات پرداخت نشده هم جدا است.

 

به گفته این افراد، موافقت هیئت مدیره برای پرداخت مواردی نظیر کمک هزینه اجاره مسکن و... درحالی است که طی سالیان گذشته این نیروها از عیدی و مزایا محروم بوده‌اند از سوی دیگر واریز ناهمگون حقوق‌ برای نیروها سبب شده که کارکنان صدای واحدی در قبال چرایی عدم پرداخت معوقاتشان نداشته باشند.

 

تعدادی از نیروهای کار که به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکایات کرده بودند از سوی هیئت مدیره به اخراج تهدید شدند در نتیجه آنها مجبور به بازپس‌گیری شکایات خود شدند هرچند که عده‌ای هم با وجود سال‌ها سابقه مجبور به استعفاء شدند.

 

پیگیری تخصصی مشکلات نیروی کار در جهاد نصر 

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با بیان اینکه موضوع تعدیل نیرو و اخراج کارگران شرکت جهاد نصر صحت ندارد، اظهار داشت: هفته پیش در کمیسیون امنیت کارگری استان مشکلات دو واحد تولیدی و خدماتی مطرح شد که یکی از آنها مربوط به شرکت جهاد نصر به دلیل عدم پرداخت مطالبات کارگران آن بود.

 

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه شرکت مذکور سال‌های قبل هم چنین مشکلاتی داشته، گفت: اگر نیروی کار در چهارچوب قوانین درباره احقاق حقوق خود شکایتی ارائه کند موضوع بررسی خواهد شد تا جایی که حق و حقوق پرداخت نشده وی حتی به مدت یک روز هم از کارفرما وصول می‌شود.

 

مرادی خاطرنشان کرد: شکایات مربوط به معوقات نیروی کار با جدیت پیگیری می‌شود و تاکنون هم تعدیل نیرو به دلیل ارائه شکایت انجام نشده است.

 

وی افزود: سال گذشته نیز در کمیسیون امنیت کارگری درباره فروش اوراق قرضه‌ای که از سوی راه و شهرسازی در اختیار شرکت جهاد نصر قرار گرفته بود مساله این شرکت مطرح شد.

 

مرادی تصریح کرد: اخیرا هم هیئت مدیره شرکت جهاد نصر را به همراه مدیرعامل این شرکت دعوت کردیم که راهکاری پیدا شود تا معوقات پرداخت نشده نیروهای کار پرداخت شود.

 

وی عنوان کرد: شرکت جهاد نصر به‌منظور اجرای پروژه‌های عمرانی طرف قرارداد دستگاه‌هایی نظیر راه و شهرسازی، شرکت گاز، شهرداری، جهاد کشاورزی است که به اذعان اعضای هیئت مدیره این شرکت مطالبات آنها از این دستگاه‌ها به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که البته معوقات کارگران از این میزان بسیار کمتر است.

 

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اذعان کرد: در جلسه مذکور راهکارهایی ارائه شد که یکی از آنها پرداخت مطالبات از سوی دستگاه‌های طرف قرارداد شرکت جهاد نصر به‌طور مستقیم به حساب نیروهای کار بود تا با توجه به مشکلات تورم و گرانی این افراد با مسائل معیشتی کمتری مواجه شوند.

 

مرادی با اشاره به وجود برخی مشکلات مدیریتی در شرکت جهاد نصر، اذعان کرد: در گذشته شرکت جهاد نصر به موقع حقوق نیروهای کار را پرداخت می‌کرد و در پرداخت مزایا به آنها هم بسیار خوب عمل می‌کرد.

 

وی افزود: درصدد هستیم جلسه‌ای تخصصی‌تر درباره مشکلات نیروی کار در شرکت جهاد نصر برگزار شود و البته در کمیسیون امنیت کارگری پیگیری‌های لازم انجام شده است.

 

به گفته مرادی نیروهای کاری که قصد شکایت دارند نگران اخراج نباشند زیرا اخراج نیرو تنها در صورت خاتمه کار ممکن است درغیر این صورت اداره کار بر اساس قانون اقدام خواهد کرد.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، استمرار وضعیت موجود در شرکت جهاد نصر کرمانشاه در صورت عدم مداخله مسئولان ارشد قطعا به زیان استان تمام می‌شود صرف نظر از این موضوع در راستای تحقق شعار سال، رفع مشکلات نیروی کار در شرکت مذکور به‌عنوان اقدامی جهادی، مطالبه عمومی مردم است‌.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد