ماموستا مبارکشاهی:

معرفت و پیغمبر شناسی از وظایف اصلی ما نسبت به پیامبر است/ امروز احتیاج داریم که این مراسمات برگزار شوند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301281|14:34 - 1402/07/15
نسخه چاپی
معرفت و پیغمبر شناسی از وظایف اصلی ما نسبت به پیامبر است/ امروز احتیاج داریم که این مراسمات برگزار شوند
امام جمعه نودشه گفت: ما در مقابل پیامبر برخی وظایف داریم که یکی از وظایف اصلی ما، معرفت و پیغمبر شناسی است که باید آن حضرت را بشناسیم و تا معرفت نداشته باشیم محبت نداریم.

به گزارش هزارماسوله ، ماموستا ملا احمد مبارکشاهی امام جمعه نودشه در مراسم میلاد نبی مکرم اسلام(ص) که هم اکنون در مسجد جامع این شهر در حال برگزاری است در سخنانی اظهار داشت: مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) در همه روستاهای ما در منطقه برگزار می شود و ما سعی کرده ایم در نودشه همه ساله این مراسم را برگزار کرده ایم.

 

وی گفت: ما در مقابل پیامبر برخی وظایف داریم که یکی از وظایف اصلی ما، معرفت و پیغمبر شناسی است که باید آن حضرت را بشناسیم و تا معرفت نداشته باشیم محبت نداریم.

 

وی ادامه داد: زمانی که ما اخلاق آن حضرت را شناختیم، محبت هم در ما ایجاد خواهد شد.

 

ماموستا مبارکشاهی با بیان اینکه هرکس که جاهل و ناگاه و شناخت در مقابل پیامبر نداشته باشد، خود بخود در مقابلش می ایستد گفت: اما زمانی که ما اخلاق پیامبر را شناختیم محبت حضرت در درونمان بوجود می آید.

 

وی گفت: وقتی محبت نبی مکرم اسلام (ص) را داشته باشیم، تسلیم پروردگار می شویم و پس از ان اطاعت خواهیم کرد.

 

امام جمعه نودشه اضافه کرد: وقتی اصحاب جان و مال خود را در راه محبت پیامبر و راه خدا صرف کردند، پیامبر را به خوبی شناخته بودند.

 

وی افزود: امروز ما احتیاج داریم که این جلسات برگزار شوند.

 

وی افزود: ماموستا ملا احمد نودشه در گذشته، افتخار ما اهالی نودشه است که مثل چراغ روشن، بزرگترین فقیه در زمان خود بوده است به طوری که سه بار مفتی سلیمانی شده است.

 

وی در پایان گفت: زمانی ما در شهر نودشه مراسم‌ میلاد را برگزار می کردیم که ۷۰ نفر فقط از علما و روحانیون حضور داشتند، اما امروز متاسفانه ضربه خورده ایم و امیدواریم مجددا به آن مرحله برسیم.

 

ماموستا مبارکشاهی با اشاره به اشعاری از ماموستا ملا احمد نودشه گفت: وصف پیامبر روایت نمی خواهد بلکه رویت واقعی و ارتباط معنوی با پیامبر می خواهد، و تا حجاب ظاهری را بر نداریم نمی توانیم به معنویات واقعی برسیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد