جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور در مرز شوشمی:

از معبر کولبری در قالب بازارچه مرزی استقبال می کنیم / تردد غیر مجاز در این منطقه کاهش پیدا کرده است

سرویس: سیاسیکد خبر: 301304|14:10 - 1402/07/30
نسخه چاپی
از معبر کولبری در قالب بازارچه مرزی استقبال می کنیم / تردد غیر مجاز در این منطقه کاهش پیدا کرده است
جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: واژه کولبری معنایی ندارد و باید بگوییم بازارچه و تبادل کالا ، چه کالایی که از سمت ایران به کشور همسایه صادر شود و چه کالایی که وارد کشور شود، در قالب بازارچه مرزی استقبال می کنیم.

به گزارش هزارماسوله ، جانشین فرمانده انتظامی کل کشور در حاشیه بازدید از مرز شوشمی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: منطقه اورامانات، یعنی مرزبان و منطقه ای با طبیعت بکر  و خدادای و مردم فهیم و سلحشور و انقلابی که در منطقه مقدس مرزی جمهوری اسلامی واقع است.

 

سردار قاسم رضایی افزود: در این منطقه حافظان امنیت و رزمندگان، تلاش کردند و امروز امنیت پایدار را به مردم منطقه هدیه کرده اند.

 

وی گفت: در حوزه مرزبانی، مرزهای جمهوری اسلامی ایران مشترک با مرزهای کشور عراق، ما تعامل و هماهنگی بسیار بالایی در این مرزها داریم، مرزبانان ما در سطوح مختلف مرز نشست هایی دارند و طرفین، مرز را مدیریت می کنند.

 

وی با بیان اینکه در منطقه مرزی استان کرمانشاه و مرزهای اورامانات اتفاقات مبارکی افتاده است گفت: در سالهای گذشته صرفا مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مدیریت یک طرفه داشته است اما امروز با هماهنگی ها و پروتکل هایی که مرزبانی ما داشته اند، شاهد هستیم که مرزبانی عراق هم در منطقه حضور دارد و جاده مرزی و پاسگاه برجک ایجاد می کند .

 

وی اضافه کرد: از این جهت آن خلایی که بعضی از افرادی که قانون را رعایت نکرده و ناهنجاری ایجاد می کردند قطع به یقین در اینده با حضور مرزبانی عراق و تعاملی که با مرزبانی جمهوری اسلامی دارد امنیت را بیش از پیش خواهیم داشت.

 

سردار رضایی گفت: امروز هم این منطقه، امنیت کامل را دارد و لکن در بعضی از مرزها، تردد غیر مجاز و از نگاه قانون تجاوز مرزی صورت می گیرد.

 

وی افزود: آن افرادی که بدون مجوز و بدون گذر نامه در روز یا شب، ارتفاعات یا ته دره تردد می کنند غیر مجاز است حالا اگر اجناسی هم از قبیل سلاح و مهمات، لوازم ضد فرهنگی و یا قاچاق کالا همراه داشته باشند تفاوتی ندارد.

 

وی اظهار کرد: در این شرایط که با برخورد مرزبانان ما مواجه شوند، ماموریت ذاتی و قانونی مرزبانی ما است که باید مدیریت شوند و خوشبختانه با همکاری که مرزنشیان با مرزبانان داشتند شاهد این هستیم که به طور کلی تردد غیر مجاز در این منطقه کاهش پیدا کرده است.

 

جانشین فرماندهی فراجا کل کشور گفت: خوشبختانه هماهنگی بین بخش دولتی در این منطقه ایجاد شده است و دولت سیزدهم هم به جد بدنبال فعال کردن بازارچه مرزی است و ما به عنوان مرزبان نیز استقبال می کنیم.

 

وی ادامه داد: این امر برای بازارچه های مرزی و تبادل کالا بین مرزنشینان بسیار ضروری است و پیشنهاداتی و تسهیلاتی که فراهم شده است، به ارامش و امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای بازگشایی معبر کولبری چیست، افزود: هم دولت و هم مجلس این موضوع کولبری را به صورت قانونی دنبال می کنند، اما واژه کولبری معنایی ندارد و باید بگوییم بازارچه و تبادل کالا ، چه کالایی که از سمت ایران به کشور همسایه صادر شود و چه کالایی که وارد کشور شود، در قالب بازارچه مرزی استقبال می کنیم.

 

سردار قاسم رضایی گفت: در این رابطه کارتهایی را برای مرزنشینان در نظر گرفته اند که بتوانند در زمانهای مختلف تردد و کالاهایی را که کاملا تعریف شده است وارد کنند.

 

وی افزود: ورود کالایی غیر از کالاهای تعریف شده، به آن تجاوز مرزی می گویند و قانون آن را رد کرده است.

 

وی ادامه داد: زمانی که بازارچه را تعریف کنند، حتما ما هم تسهیلاتی فراهم خواهیم کرد و یکی از پیشنهاد دهنده این موضوع مرزبانی بود.

 

وی در پایان گفت: حامی واقعی مرزنشینان همین مرزبانان جمهوری اسلامی هستند که در تعریف مرزبانی باید گفت که عملکرد مرزنشینان با عملکرد مرزبانان است، که مرزبان جمهوری اسلامی خواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد