برگزاری مانور به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301305|21:38 - 1402/08/06
نسخه چاپی
برگزاری مانور به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در پاوه
ظهر امروز همزمان با سومین روز از هفته پدافند غیرعامل ، مانور پیشگیری از سوانح جاده ای در سه راهی باینگان پاوه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،مسئول پدافند غیر عامل شهرستان پاوه در این باره به خبرنگار ما گفت:  این مانور که در راستای مصوبات شورای پدافند غیرعامل شهرستان و به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با مشارکت فعال دستگاههای خدمات رسان برگزار شد  ، به صورت میدانی با هدف ایجاد آمادگی بیشتر برای مقابله با حوادث، اتفاقات و مسائل اضطراری و کنترل آنها، مشخص کردن نقاط ضعف ، ایجاد هماهنگی بیشتر و درک بهتر از نقش‌ها و مسئولیت‌ها، همچنین برآورد کمی و کیفی منابع موجود ، بهره‌گیری از تجهیزات فیزیکی و سنجش آمادگی ادارات خدمات رسان در مقابله با این حوادث با کیفیت مطلبوبی انجام گردید .

 

زینب میرجانی افزود: مانور پدافند غیرعامل به معنی انجام اقداماتی جهت مقابله با اتفاقات و مسائل طبیعی و غیرطبیعی از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی و تصادفات و ... ، برگزار می شود که در این مانور هماهنگی فعالیت‌ها و استفاده حداکثر از منابع در کوتاه‌ترین زمان ممکن در راستای پیش بینی حداقل خسارات، صدمات و تلفات، طبقه­ بندی و اولویت­ گذاری آن مورد سنجش قرار می گیرد .

 

وی گفت: شهرستان پاوه به لحاظ موقعیت جغرافیایی امکان دارد حوادث و بحران‌های مختلفی مانند جاری شدن سیل، وقوع زلزله ، اتش سوزی و مسدود شدن جاده ها روبه‌رو شود که باید همه دستگاه‌ها بر اساس مسئولیت و ظرفیت‌ خود برای خدمات‌رسانی در هر یک از این سناریوها آمادگی داشته باشند.

 

وی ادامه داد:  مطابق مصوبات شورای پدافند غیرعامل شهرستان هر دستگاه موظف است با همکاری سایر دستگاهها به طور  مشترک یا مستقل ، اقدام به برگزاری مانور نموده و امکانات و تجهیزات خود را اعلام کند تا در وضعیت بحرانی بتوانیم بر اساس آن نسبت به اسکان اضطراری ، مدیریت شرایط و ارائه خدمات مختلف به مردم اقدام کنیم.

 

وی در پایان گفت: امروز نیز این مانور که با هدف آمادگی در مقابل بلایای طبیعی و غیرطبیعی برگزار شد، میزان عملکرد هر دستگاه خدمات رسانی مورد سنجش قرار گرفت.

 

این مانور با حضور دستگاههای خدمات رسان راهداری ، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر، فوریتهای پزشکی و  آتش نشانی شهرستان برگزار شد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد