معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه:

رویکرد جدید قانون گذار گسترش و توسعه عدالت در انتخابات است

سرویس: سیاسیکد خبر: 301362|16:40 - 1402/09/01
نسخه چاپی
رویکرد جدید قانون گذار گسترش و توسعه عدالت در انتخابات است
معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: بنا به قانون جدید انتخابات اصلاحاتی برآن وارد شد، که رویکرد قانون گذار با هدف گسترش و توسعه عدالت در انتخابات و با هدف پایش انتخابات می باشد.

به گزارش هزارماسوله ، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه در نشستی که با حضور رئیس دفتر شورای نگهبان استان، رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان پاوه، فرماندار پاوه، فرمانداران جوانرود و روانسر، فرماندهان نظامی و برخی از مسئولین استانی در فرمانداری برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: بنا به قانون جدید انتخابات اصلاحاتی برآن وارد شد، که رویکرد قانون گذار با هدف گسترش و توسعه عدالت در انتخابات و با هدف پایش انتخابات می باشد.

 

دکتر عباسی افزود: بر همین اساس در این قانون، ستاد پیشگیری به جرایم انتخاباتی با راهبردهای پیش بینی شد و قانون گذار اصلاحاتی را در ۲۰ ماده بنیان نهاد.

 

وی گفت: محور اصلی قانون گذار پیشگیری از جرایم و تخلفات است هرچند رسیدگی به تخلفات پیش بینی شده است اما هدف امانت داری و پاسداری از آزادی انتخابات و سلامت با رویکرد پیشگیری است.

 

وی ادامه داد: هدف اصلی این ستاد، این است که پیش بینی داشته باشند و آسیب ها را در هر حوزه ای بررسی کنند.

 

دکتر عباسی با اشاره به اعضای ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات در انتخابات در سطح استان و حوزه های انتخابی گفت: در این ستاد تمامی مصوبات ما در قانون حول محور ۴ تکلیف یا وظیفه تعیین شده است که باید تمامی اقدامات ما در این راستا باشد، قانون گذار در ماده یک می گوید، انتخابات مجلس باید براساس قانون جدید اجرا شود و تمامی اقدامات، تدابیر، راهبردها و برنامه ها توسط ستاد پیشگیری از تخلفات انجام می شود.

 

وی افزود: برنامه این ستادها در سطح استان پیشگری و رسیدی به جرایم است.

 

وی با بیان اینکه شورای عالی پیشگیری از جرم پنج راهبرد را برای ستاد کل کشور تعیین کرده است گفت: تمامی برنامه ها و مصوبات این ستادها براساس ۵ راهبرد می باشد که توجیه و ارشاد و انظار تشکل ها، احزاب و گروهها ، ستادهای تبلیغاتی و نامزدها با هدف بازدارندگی و پیشگیری از جرم به عنوان اولین راهبرد ستاد محسوب می شود.

 

وی افزود: در این رابطه و براساس این راهبرد، اگر کاندیداها وعده هایی به مردم دهند که در قوانین به عنوان اختیار پیش بینی نشده است، در واقع دادن وعده های مغایر با قانون، جرم انگاری است که نیاز است در این رابطه تفهیم و توجیه صورت پذیرد.

 

دکتر عباسی اظهار کرد: اقدامات ستاد پیشگیری فقط مربوط به زمان انتخابات نیست بلکه مربوط به بعد از انتخابات هم می باشد که بایداحزاب و گوهها و کاندیداها را با موازین قانونی،توجیه و تفهیم کنیم.

 

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: راهبرد دوم، اطلاع رسانی با هدف ارتقا سطح اگاهی های مردم نسبت به جرایم و تخلفات تبیین و تشریح قانون انتخابات، از طریق سخنرانی ، بیانات روحانیون ، رسانه و بنر و یا در خطبه های نماز جمعه است، که هم مرتکب جرم نشوند و هم حق نظارت عامه به دیگران را تذکر دهند.

 

وی افزود: راهبرد سوم پیش بینی به موقع از جرایم، تخلفات و پیشگیری به هنگام و رسیدگی خارج از نوبت به جرایم و تخلفات از طریق شعب دادگاه و دادسراها که مکلف هستند.

 

دکتر عباسی گفت: چهارمین راهبرد نظارت بر اجرای صحیح قانون انتخابات، قبل از برگزاری انتخابات، حین و پس از برگزاری انتخابات است.

 

وی با اشاره به پنجیمن راهبرد افزود: اجرای عدالت انتخاباتی، از طریق پیشگیری از جرایم و رسیدگی با قید فوریت و تمرکز بر رویکرد پیشگیرانه قانون امکان پذیر است، و اجرای عدالت، اجرای دقیق قانون است و لازمه‌ آن تفهیم و باید ها و نبایدهای قانون است.

 

وی در پایان گفت: رویکرد قانون گذار اگاهی مردم و کاندیداها و ستادهای انتخاباتی و مدیران، از قانون جدید انتخابات است که نهایتا این آگاهی برای این افراد ارتقا پیدا کند و با فهم مردم و حضور فعال و موثر انقلابی، میزان جرایم به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد