رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه:

انتخابات در فراذات خود،مایه افزایش وحدت ملی است

سرویس: سیاسیکد خبر: 301363|19:35 - 1402/09/01
نسخه چاپی
انتخابات در فراذات خود،مایه افزایش وحدت ملی است
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: انتخابات در فرا ذات و فرا متن خود ، می تواند مایه افزایش وحدت ملی و موجب تضعیف وحدت ملی شود و هم باعث جلب بیشتر اعتماد عمومی شود و خدای نخواسته موجب کاهش اعتماد عمومی باشد

به گزارش هزارماسوله ، رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه در نشستی که با حضور رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان پاوه، فرماندار پاوه، فرمانداران جوانرود و روانسر، فرماندهان نظامی و برخی از مسئولین استانی در فرمانداری پاوه برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: هیچ قانونی به جز قانون اینکه از جانب اصلی ترین جایگاه،که شان والا برای جامعه بشری دارد یعنی خدای متعال ، نمی تواند سعادت بشر را ضمانت بخش باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن مفید افزود: ما امروز وظیفه داریم، هرجا و در هر کجا که باشیم، ترسیم کنیم و این حقیقت را بگوییم که بدون خدا و بدون حساب و کتاب نمی شود بشر به سعادت برسد، بشر بدون خدا هرچند پیشرفت مادی بکند یک گرگ پیش رفته است که البته درنده تر از گرگ.

 

وی گفت: باور این است که اگر بتوانیم در بین وحوش حیوانات درباره قضایای غزه بگوییم قطعا از جانب این درندگان شاهد اعتراض خواهیم بود، که می گویند ما درنده ایم اما در این وحشی گری که وجود دارد، ما هم قبول نداریم.

 

وی ادامه داد: بشر بدون خدا پیشرفت کند، درنده تر از هر وحشی در جامعه حیوانات می شوند، و لذا کسانی که خدا را خارج کنند باید پاسخگوی این جنایات باشند و در آن روزی که در جنگ با خدا پرداختند دمکراسی را به قول خودشان، بد ترجمه کرده اند، امروز باید جوابگوی این جنایات باشند.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: این حکومت هم، با همه شئون،با تقلید و قانون گذاری دارای حاکمیت است، و فقط این شان، شان الهی است که بدون قانون خدا، بشر روی سعادت نمی بیند و به دلیل عقلی و کلامی و فلسفی نیاز نداریم.

 

وی در ادامه سخنان خود انتخابات را امری مهم و تاثیرگذار در جامعه عنوان کرد و گفت: انتخابات بدون شک دارای اهمیت است، و تصور اهمیت نداشتن انتخابات همانند تصور یخ بدون برودت و آتش بدون حرارت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مفید با بیان اینکه انتخابات یک ذات و یک فرا ذات یا فرا متن دارد گفت: انتخابات در فرا ذات و فرا متن خود ، می تواند مایه افزایش وحدت ملی و موجب تضعیف وحدت ملی شود و هم باعث جلب بیشتر اعتماد عمومی شود و خدای نخواسته موجب کاهش اعتماد عمومی باشد هم موجب بالا رفتن اعتماد و یا موجب پایین امدن اقتدار کشور شود.

 

وی تصریح کرد: وحدت ملی، اعتماد و اقتدار ماهیت اصلی شکل گیری اجتماع هستند، هویت جمعی یک ملت و کشور بستگی به وحدت ملی و اعتماد به نظام و مبانی و ملت و کشور است و اقتدار ان جامعه محسوب می شود.

 

 رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: پس انتخابات در فرا متن هم دارای اهمیت و اولویت است و این جمع هم حول موضوعی جمع شده ایم ، که هم به ذات آن و هم در متن و فرا متنش دارای اولویت و اهمیت است، برای این امر مهم در دو حوزه متنی و فرا متنی، امام جامعه ۴ راهبرد را تعیین کرده اند.

 

وی اضافه کرد : برای برخورد با این 4 راهبرد به دو روش می توان حرکت کرد که حرکت اول تنها لق لقه زبان گفتن است، و روش دیگر برخورد با این راهبردها، این است که برای تحقق بیرونی وحقیقی فکر کنیم مطالعه کنیم و سناریو بنویسم و پیش بینی کنیم.

 

وی افزود: در موضوع تخلفات با نگاه پیش بینی و پیشگیرانه فکر کنیم و راهکار تعریف کنیم و اهداف میانی و اهداف کوتاه مدت تعریف کنیم، و اگر بنا باشد با نگاه لق لقه زبانی حرکت کنیم، یقین داشته باشیم به حایی نخواهیم رسید.

 

حجت الاسلام مفید با اشاره به بیاناتی از حضرت علی(ع) گفت: امام علی (ع) واقعه شکل گیری کربلا را چنین بیان فرمودند که مردم صرفا در لق لقه زبانی با دین مواجه شدند، و ما باید در وسط میدان همانند یک بسیجی در هر عرصه ای حضور پررنگ و بدون ادعا و برای خدمت و انجام وطیفه شرعی و ملی و دینی حضور داشته باشیم.

 

وی با اشاره به برخی از آسیب های انتخاباتی گفت: باید اقداماتی را که در جهت بالا رفتن مشارکت و رقابت و تحقق امنیت سلامت انتخابات است پیش بینی و هم افزایی کنیم و به سمت انتخاباتی با شان نظام جمهوری اسلامی برویم.

 

وی با اشاره به برخی از حواشی در منطقه اورامانات گفت: تجربه حواشی در این منطقه کمتر است، و بیشتر مربوط به قبیلگی و طایفه ای و عشیره ای است که نباید به شکاف اجتماعی تبدیل شود.

 

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه در پایان گفت: اسیب های منطقه را، پیش بینی کنید شاید آسیب های جدیدی وجود داشته باشد و ان شا الله به سمت انتخاباتی پر شور در طراز این مردم عزیز برویم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد