دکتر سهرابی:

۱۵۰۰ بیمار دیابتی در شهرستان شناسایی شده اند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301394|17:42 - 1402/09/15
نسخه چاپی
۱۵۰۰ بیمار دیابتی در شهرستان شناسایی شده اند
دکتر سهرابی گفت: اکنون که این طرح را شروع کرده ایم نزدیک به ۱۵۰۰ بیمار دیابتی در شهرستان شناسایی شده اند که خود آنها اطلاعی از بیماری خود نداشتند.

به گزارش هزارماسوله ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه صبح امروز در نشست شورای اداری در سخنانی اظهار داشت: در حال انجام و تکمیل پروژه شهر سالم پاوه به عنوان دومین شهر سالم ایران هستیم که ان شاالله با تکمیل پروژه معرفی شود.

 

دکتر ستار سهرابی افزود: معرفی شهر سالم پاوه نیز چیزی جز مشارکت های مردمی نیست و این پروژه طولانی مدت نیز با طرح شهریاران، ارتباط پیدا می کند .

 

وی گفت: باید کمیته های متخصص برای این شهر سالم تشکیل شود و از انجمن های مردم نهاد و آحاد مردم نیز کمک گرفته شود .

 

وی ادامه داد: بازرسانی که به پاوه آمدند شرایط پاوه را دیدند راضی بودند و معتقد بودند که تمام این همکاری ها و مشارکت های مردمی را مستند سازی بکنند .

 

دکتر سهرابی با اشاره به طرح ملی فشار خون و دیابت، نیز گفت: هم اکنون در سطح شهرستان طرح ملی فشار خون و دیابت نیز برای افراد بالای ۱۸ سال انجام می شود که این طرح برای افراد بالای ۴۰ سال بصورت رایگان است.

 

وی با بیان اینکه 50 درصد مرگ و میرها از بیماری های غیر واگیر است گفت: تقریبا تمام عواملی که منجر به مرگ و میر می شوند، از فشار خون و دیابت شروع می شوند .

 

وی اضافه کرد: این طرح طرحی است که رضایتمندی مردم را بالا می برد و هم اینکه متوجه می شویم، افرادی که این بیماری فشار خون و یا دیابت را دارند برای ما شناسایی می شوند این در حالی است که شاید برخی افراد بدون علائم و مبتلا به این بیماری بوده و سالها بعد منجر به سکته های قلبی و مغزی گردند .

 

دکتر سهرابی گفت: اکنون که این طرح را شروع کرده ایم نزدیک به ۱۵۰۰ بیمار دیابتی در شهرستان شناسایی شده اند که خود آنها اطلاعی از بیماری خود نداشتند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در ادامه با اشاره به طرح پزشک خانواده نیز گفت: پزشک خانواده شهری طرح بسیار خوبی است به طوری که برای کل تمام افراد شهرستان می باشد و این طرح بعد از کنگاور دومین شهر استان است که قرار است اجرا شود.

 

وی گفت: برای این طرح نیز 8 پایگاه پزشکی راه اندازی و 8 پزشک نیز جامعه پ1زشکی پاوه اضافه می شوند و به ازای هر مراقب سلامت 1500 نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

 

سهرابی در پاایان گفت: کسی که در قالب این طرح و پزشک خانواده مراجعه می کند تمام هزینه ها آن رایگان است.