یادداشت/سیدعمار عزیزی

اندر مصائب بی پایان کولبران

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301396|14:57 - 1402/09/16
نسخه چاپی
اندر مصائب بی پایان کولبران
به بهانه دیدار سردار «آسیابانی» با خانواده «یاور ویسی» کولبر جوانی که قربانی فقر و بیکاری شد.

به گزارش هزارماسوله ، چند روز پیش خبر دیدار و همدردی سردار آسیابانی با خانواده یاور ویسی (کولبر کشته شده در مرز نوسود) را دیدم.بعنوان یک شهروند از سردار متشکرم که با این دیدار و دلجویی از خانواده و دخترک خردسال یاور انتظار را بجا آورد و مردم منطقه را بیشتر سپاسگذار خود کرد.

 

سردار آسیابانی سالهاست که با مردم و شهروندان اورامانات مانوس است و چه در دوران جنگ تحمیلی و چه سالهای پس از آن همواره در جریان مصایب و معضلات شهروندان اورامانات بوده است. او بخوبی می داند که یاور و دوستانش برای کولبری در نوسود حداقل ۶ساعت رنج سفر در جاده های ناهموار اورامانات و کرایه سرسام آور آن را تحمل کرده تا اگر گرفتار مرزبانان غیور نشدند، از کوه به پایین پرتاب نشدند، مین های بجا مانده از جنگ زیر پایشان منفجر نشد، از سرما یخ نزدند و هزاران امای دیگر گرفتارشان نکرد بتوانند که حمالی کنند و تکه نانی برای خانواده اشان سر سفره ببرند.سردار با تجربه ما بخوبی می داند که یاور و دوستانش در اورامانات همواره مرزبان واقعی بوده اند و اگر حمیت و وطن دوستی آنها نمی بود هیچ نیرویی توان حفاظت از مرزها را نداشت.

 

 رزمنده غیور سالهای جنگ میداند که اگر یاور دوباره زنده هم بشود باز هم کولبری خواهد کرد چرا که اقتصاد نحیف منطقه توان اشتغال و کارآفرینی برای او و دوستانش را ندارد.

 

به نوبه خود از فرمانده قرارگاه شهیدکاظمی بسیار تشکر میکنم که به دیدار این خانواده مظلوم رفت اما عاجزانه از او میخواهم که به دیدار فرماندهان و مسولین نظامی و انتظامی هم برود و گزارشی از حال روحی، اقتصادی و استیصال کولبران را به فرماندهان بدهند و از آنها بپرسند که براستی از کشتن یاورها چه کسی سود می کند؟ واقعا داغدارکردن این مردم در کجای قاموس انقلاب اسلامی می گنجد؟

 

همه می دانیم که امام جمعه عزیز و نماینده گرامیمان در مجلس بارها زنگ سرای این بزرگواران را به صدا در آورده اند اما پاسخی درخور نیافته اند ؛ شاید این سردار نظامی بتواند به کوی آنان راه یابد و به آنها خبر بدهد که بر کوچه کوچه شهر و روستاهای اورامانات نام پدرانی است که برای دفاع از این خاک و بوم جان را بی منت بر کف نهادند اما اکنون فرزندان و نورچشمی های این شهدا در کوههای مرزی با کولبری برای نان جان می دهند.

 

سردار آسیابانی مردم ما را بخوبی میشناسند و نیز به ادبیات نظامیان تسلط دارد شاید که او به خوبی بتواند برای فرماندهان توضیح دهد که حداقل بر اساس سخن رهبر انقلاب « مراد من از برخورد با قاچاق آن کولبری نیست که ... » کشتار کولبران مجاز نیست.سردار بلند آوازه اورامانات با اشراف وسیعی که دارند بخوبی میدانند و شاید گزارش دهند که پاییز امسال خونین ترین فصل در چندسال اخیر برای کولبران بوده است و این تنها دختر کوچولوی یاور نیست که اشک هایش بی وقفه جاری است بلکه این یک داستان زجرآور و تکراری در منطقه شده است.خداوند سردار آسیابانی عزیز و هرکس دیگری که برای کاهش آلام جوانان تلاش میکند را درخدمت به اهداف بزرگ منشانه خود موفق گرداند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد