نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه در پاوه:

تعطیلی مدارس علمیه اهل سنت تاسف‌برانگیز است

سرویس: سیاسیکد خبر: 301404|17:09 - 1402/09/21
نسخه چاپی
تعطیلی مدارس علمیه اهل سنت تاسف‌برانگیز است
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: جای تاسف دارد که مدارس علمیه اهل سنت بعد از جریان کرونا تعطیل شده است.

به گزارش هزارماسوله ، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری ظهر امروز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه که در مسجد جامع پاوه برگزار شد، در سخنانی به بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب در سفر به استان کرمانشاه و شهرستان پاوه اشاره کرد.

 

وی افزود: در بیانات رهبر انقلاب، تکلیف همه چیز روشن است و معظم‌له نسبت به حضور عالمان مجاهد و فاضل اهل مبلغ شریعت و حاضر در میدان که پیشاپیش و جلوی مردم حرکت می‌کنند، تاکید کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه عالم بودن، هدایت‌گری، مردم‌داری، دلسوزی و بصیرت از عناصر مهم ایفای نقش علمای دین با عموم مردم است، گفت: عالم بودن یکی از عوامل مهم مورد بحث این موضوع است که مورد نیاز جامعه است.

 

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مدارس علوم دینی در این منطقه، تصریح کرد: جای تاسف دارد که مدارس علمیه اهل سنت بعد از جریان کرونا تعطیل شده و تاکید بر این شده است که در مجموعه دبیرخانه مدارس سرفصل جدیدی در استان و در اورامانات و کرمانشاه ایجاد شود.

 

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه باید سامان و رونق بگیرد، افزود: باید فصل جدیدی از تحصیل علوم دینی در مدارس علمی اهل سنت را در سال تحصیلی آینده شاهد باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری باید جامعه ما با رشد علمی در عرصه روحانیت اهل سنت استان مواجه باشد، گفت: عالم بودن یک عنصر مهم است و جامعه باید از قِبل علمش بهره‌مند شود و عالم به وسیله علم جامعه را هدایت کند، پس هدایت‌گری مهمترین مسئولیت علمای دین است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه عالم عملا پا جای پای انبیا و اولیا می‌گذارد و کارش همراهی با مردم و مردم‌داری است، خاطرنشان کرد: بصیرت و آگاهی به زمان از دیگر عناصر مهم ایفای نقش علمای دین با عموم مردم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: عالم نمی‌تواند گوشه‌ای بشیند و بگوید کاری به اوضاع و احوال کشور ندارم، مگر می‌شود عالم الهی نسبت به فلسطین و غزه بی‌تفاوت باشد، در جایی که دشمنان قطعی اسلام و رژیم صهیونیستی، دست به دست هم داده‌اند و ملت مسلمان غزه، از کودک و بزرگ و همه را از دم تیغ می‌گذرانند.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ۱۷هزار نفر بی‌پناه مجاهد را که حدود ۷هزار نفر آنها کودک است، به شهادت می‌رساند، مگر عالم دین می‌تواند در مقابل این وقایع بی‌تفاوت باشد بلکه حتما باید موضع روشن و صریح داشته باشند .

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه دشمنان قاطعانه بدانند که تمام علمای دین در سراسر عالم حامی و پشتیبان مردم مظلوم از جمله غزه و فلسطین هستند، ادامه داد: عنصر دیگر که عالم دینی به آن نیاز دارد دلسوزی برای نیازمندان، ضعفا و فقرا است تا ثروت‌مندان را تشویق به انفاق کند که این همان شرط ایمان است .

 

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس افق پیش رو در تلاش هستیم در همه عرصه‌ها شاخص‌های مثبت استان را در دولت خدمتگزار بتوانیم پیش ببریم که البته افق روی استان را از جهات مختلف بسیار مثبت می‌بینم از طرف دیگر شاخص‌های منفی را همچون آسیب اجتماعی و بیکاری که مشکل دامن‌گیر استان است، به یاری خدا به صفر یا رده‌های آخر برسانیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد و زمینه‌های رشد در آن مهیا است که نیاز به مدیریت منسجم، قوی و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و کار جهادی شبانه‌روزی دارد تا به نقطه‌ای برسیم که استان کرمانشاه از جهت پیشرفت، جزو استان‌های اول کشور در آمارها نشان داده شود.

 

وی نیروی انسانی روشن‌فکر و تحصیل‌کرده در همه مناطق استان را از دیگر ظرفیت‌های استان عنوان کرد و افزود:  امروز غالب جوانان تحصیلات عالیه دانشگاهی و حوزوی دارند و این از برکات انقلاب اسلامی است که به فضل خدا نصیب ملت عزیز شده و در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این منطقه از نظر مسائل اخلاقی پاک است و یکی از نشانه‌های عمل به شریعت و پایبندی به احکام الهی است که دشمن می‌خواهد از طریق جنگ شناختی این مسیر را از ما بگیرد.

 

وی افزود: دشمنان می‌خواهند اعتقادات جوانان ما را به خدا، پیامبر(ص) و قرآن بگیرند و تمام خدمات نظام را به طور کلی کوچک یا هیچ نشان دهند و مشکلات را بسیار بزرگ جلوه کنند و اخلاق نسل جوان ما را از طریق فضای مجازی فاسد کنند.