بلاتکلیفی ۱۴ ساله ۵۶۰ خانواده جوانرودی؛

سکوت مسئولان در برابر اراضی مجتمع ضایعات‌فروشان جوانرود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301409|00:33 - 1402/09/12
نسخه چاپی
سکوت مسئولان در برابر اراضی مجتمع ضایعات‌فروشان جوانرود
حدود ۱۴ سالی است که تعاونی مشاغل فنی و اقتصادی ضایعات‌فروشان در شهرستان جوانرود تشکیل شده است و ۵۶۰ خانوار در آرزوی واگذاری زمین برای احداث واحد کارگاهی هستند اما مسئولان امر در این باره پاسخگو نیستند.

به گزارش هزارماسوله ، حدود ۱۴ سال است که تعاونی مشاغل فنی و اقتصادی ضایعات‌فروشان در شهرستان جوانرود تشکیل شده است و سرمایه ۵۶۰ خانوار در طول این سالیان، با امید رسیدن به یک زمین برای احداث واحد کارگاهی خوابیده است.

در ابتدا قرار بر این بوده است که هرکدام از شهروندان جوانرودی که خواستار این زمین‌ها برای احداث واحد کارگاهی بوده‌اند، مبالغی را پرداخت کرده و در ادامه سیر مراحل اداری و واگذاری آنها انجام شود.

اکنون که ۱۴ سال از این موضوع می‌گذرد بسیاری از قطعات این زمین‌ها به صورت آزاد خرید و فروش شده و تاکنون واگذاری آنها به مردم انجام نشده است.

سخن مشترک اعضای این تعاونی این است که در سال ۸۷ یک فیش ضایعات مربوط به یک قطعه زمین را خریدند و با هزار امید و آرزو تمام پس‌انداز و طلای زندگی خود را صرف خرید فیش این اراضی کرده‌اند اما تا امروز چشم به راه واگذاری این اراضی مانده‌اند.


منتظر آزادسازی فیش یا صدور مجوز واگذاری این زمین‌ها هستیم

یکی از این افراد در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: تمام دارایی ما همین زمین است، همه ما مستاجریم و نیازمند آزادسازی فیش یا صدور مجوز واگذاری این زمین‌ها هستیم.

وی افزود: بیشتر اعضای ۵۶۰ نفره این تعاونی از قشر نیازمند و کارگر منطقه هستند و با توجه به وضع موجود، زندگی‌شان در حال فروپاشی است و  کم کم همه این عزیزان بعد از سال‌ها ناامید شده‌اند، دلالان هم با قیمت بسیار پایین فیش‌ها را از ما خریداری می‌کنند.


اراضی مجتمع ضایعات‌فروشان جوانرود دارای مشکلاتی است

فرماندار جوانرود در این رابطه با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به موضوع مذکور در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: موضوع این زمین‌ها مربوط به شهرداری است.

نامدار حسینی خاطرنشان کرد: ارائه توضیحات و شفاف‌سازی درباره این زمین‌ها هیچ ایرادی ندارد اما این موضوع مربوط به شهرداری است و بنده اطلاع چندانی درباره آن ندارم و البته زیاد هم مداخله نخواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا و چگونه فرماندار جوانرود در این موضوع بدون اطلاع بوده و آیا هیچ‌گونه پیگیری در این رابطه انجام نشده است، افزود: قطعا این زمین‌ها دارای مشکلاتی هستند.

فرماندار جوانرود خواستار پیگیری موضوع به‌صورت حضوری شد و گفت: ما نیز موضوع را پیگیری خواهیم کرد البته اطلاعات کامل در این رابطه در اختیار شهرداری است.


پیگیر پرونده زمین‌های ضایعات‌فروشان جوانرود هستیم

شهردار جوانرود نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: ما به‌دنبال پرونده زمین‌های ضایعات‌فروشان جوانرود هستیم و کار خود را برای پیگیری انجام می‌دهیم.

امامی افزود: در این مدت چند جلسه در همین رابطه با اعضای هیئت مدیره تعاونی داشته‌ایم  برای رسیدن به یک تصمیم واحد هر چه نیاز باشد انجام خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکلات واگذاری این زمین‌ها برای ۵۶۰ خانواری که بیش از ۱۴ سال منتظر تعیین تکلیف مانده‌اند، برطرف شود که البته تحقق این امر در گرو عزم مسئولان دست‌اندکار است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد