مدیر آبفای پاوه:

‍ اطلاعات شبکه توزیع آب پاوه ثبت شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301422|20:43 - 1402/10/02
نسخه چاپی
‍ اطلاعات شبکه توزیع آب پاوه ثبت شد
مدیر آبفای پاوه گفت: اداره آبفا اقدام به ثبت صد درصدی اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب شهر پاوه کرد.

به گزارش هزارماسوله ، شهریار احمدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امروزه با وجود رایانه، روند تجزیه و تحلیل و تلفیق اطلاعات مکانی وارد مرحله نوینی شده که شکل تکامل یافته آن به نام سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای اکثر متخصصین شناخته شده است. 

مدیر آبفای شهرستان پاوه گفت: GIS، در واقع بستری برای ذخیره، نگهداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی است، از طرفی شرکت آب و فاضلاب با توجه به گستردگی و تعدد سرویس‌گیرندگان آن که عموما شهروندان هستند، برای انجام فعالیت‌های خود در هر بخش که شامل  بهره‌برداری از شبکه، اطلاعات مهندسی و توسعه، درآمد و مشترکین، برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت و… است، همواره با حجم زیادی از اطلاعات مکانی و توصیفی سر و کار دارد. 

وی تصریح کرد: این اطلاعات در صورتی مورد استفاده مفید قرار می‌گیرند که با نقشه‌های دقیق و بهنگام از شبکه و تأسیسات و نهایتاً نوعی یکپارچه‌سازی و مکانیزه نمودن اطلاعات همراه باشند. 

احمدی گفت: شرکت آب و فاضلاب یکی از شرکت‌های خدمات‌رسان عمومی و شهری است که  با تسریع در خدمت‌رسانی می‌تواند به طور چشمگیری صرفه‌جویی در هزینه، زمان، دقت بالا، پاسخگویی سریع، رضایت مردم و… را به همراه داشته باشد، لذا فناوری سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS می‌تواند به عنوان یکی از پرکاربردترین دانش‌ها در مهندسی آب و فاضلاب مورد استفاده قرار گیرد. 

وی در پایان گفت: بر این اساس، اداره آبفا اقدام به ثبت صد درصدی اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب شهر پاوه کرد و همچنین حدود ۲۰درصد از اطلاعات نقاط مکانی مشترکین شهر پاوه برداشت شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد