یادداشت/ علا الدین حیدری

" به یاد شهیدالقدس "

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301441|16:50 - 1402/10/12
نسخه چاپی
" به یاد شهیدالقدس "
سردار سلیمانی روح مقاومت را در کالبد جریانات مبارز خاورمیانه دمید و آنها را چابک و رشید ساخت ...

به گزارش هزارماسوله ، خبر آغاز عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی را که شنیدم ، ناخودآگاه به یاد کسی افتادم که براستی جایش را در آن لحظات افتخار آمیز خالی دیدم .


یاد کسی که براستی " شهید القدس" هستند ، شهیدی که تاریخ جهان اسلام مدیون رشادتها و خدماتش است .


بزرگمردی که افق دیدگاهش ورای مذهب و نژاد بود . فرمانده ای میدانی که در تاریخ جهان اسلام ماندگار گشت .


شهید حاج قاسم سلیمانی همان کسی هستند که در طول ۸۶ روز گذشته ی جنگ غزه به یادشان بوده ام .


در همه اینروزها که شاهد ایستادگی جبهه مقاومت در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی و حامیانش بودم ، به باروری نهال مقاومت که با دستان شهید حاج قاسم غرس شده ، افتخار کرده و به روح بلندش درودها فرستادم .


بعنوان یک اهل سنت ، حمایت های این شهید فرمانده را از مقاومت فلسطین که اهل سنت هستند می ستایم . اگر شهید سلیمانی نگاهی مذهبی و فرقه گرا به مقاومت می داشتند ، نباید از جبهه مقاومت در فلسطین حمایت می کردند . اما ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی به تاسی از رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) ورای مذهب و گروه بودند . نگاه استراتژیک این شهید به اقتدار و عظمت اسلام و به زانو در آوردن رژیم خونخوار اسرائیل بود .


نگاهی فرا مذهبی و وحدت مدار که برگرفته از اندیشه های بلند حضرت امام خمینی ( ره) و نگاه ویژه مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) به مقوله وحدت در میان امت اسلامی می باشد.


سردار سلیمانی روح مقاومت را در کالبد جریانات مبارز خاورمیانه دمید و آنها را چابک و رشید ساخت .


امروز اگر به جبهه مقاومت افتخار می کنیم باید آنرا در سایه " شهید سلیمانی " دید .


روح بلندی که آرام نگرفت تا که درخت مقاومت را به ثمر رساند و خود بر فراز آن پروازی ابدی کردو به سرای باقی شتافت .


شهید سلیمانی پس از سالها تحقیر جهان اسلام توسط صهیونیستها ، غرور و اقتدار را به امت اسلامی بازگرداند .


برکسی پوشیده نیست که تا همین چند سال پیش امت اسلامی زبون و تحقیر میشد ، نه توان مقاومتی داشتیم و نه یارای ایستادگی بود ، این شهید سلیمانی بودند که مقاومت را معنای جدیدی بخشیدند و با ایجاد وحدت در صفوف مبارزان شیعه و سنی در خاورمیانه مانع از تفرق و دسته بندی های مذهبی در جریان مقاومت شدند .


همگرایی و ایجاد همدلی در میان مبارزان و تقویت آنها در خط مقاومت از جمله استراتژیهای مهم این فرمانده بزرگ بودند که امروزه و در جنگ غزه شاهد آن هستیم .


وقتی ارتش های اسلامی در خواب غفلت نظاره گر نسل کشی در غزه هستند و صدایی از کشورهای عربی بلند نمی شود ، این یاران و همسنگران سردار سلیمانی هستند که از یمن به قلب اسرائیل می زنند و از لبنان آرام و قرار را از صهیونیستها ربوده اند و حامی میدانی مبارزان مظلوم فلسطینی هستند .


براستی جنگ غزه و مقاومت دلیرانه این ۸۶ روز وحدت واقعی را تعبیر نمود . شیعه لبنانی برای سنی فلسطینی شهید می شود و حوثی یمنی برای فلسطین پای در میدان نبرد می گذارد و هیچ ارتش اسلامی قدمی هم جلو نگذاشته است.


شرم آور است که هنوز سفارت خانه های رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای عربی گستاخانه فعال هستند .


یک ملت در معرض نسل کشی باشد و آنوقت برخی کشورهای اسلامی هنوز مبادلات اقتصادی خود را با رژیم کودک کش صهیونیستی قطع نکرده باشد واقعا شرم آور است .


تاریخ همه اینها را می نگارد.


تاریخ جهان اسلام در فصل اشغال فلسطین خواهد نوشت که صهیونیستها کشوری مسلمان را اشغال کردند ، ملتی مسلمان عرب  را تحت ستم خود در آوردند ، اما از کشورهای مسلمان عرب جز سکوت مرگبار و شرم آور چیزی بر نخواست .


تاریخ خواهد نوشت سران کشورهای سنی بجای حمایت و کمک به فلسطینی های مظلوم زبان در کام گرفتند و شرمنده تاریخ شدند .


و اما تاریخ جهان اسلام خواهد نوشت که پس از صلاح الدین ایوبی فاتح بزرگ قدس ، قهرمانی از دیار ایران و شیعه مذهب ، مسلمانی وحدت مدارِ تربیت شده در مکتب انقلاب اسلامی ایران به دستور رهبری فرزانه پدیدار گشت و پای در مسیر مقاومت گذاشت .


این قهرمان بعد از چندین قرن مفهوم مقاومت را معنی بخشید و توانست غرور را به دنیای اسلام برگرداند .


کسی که توانست نسلی از قهرمانان باورمندِ به مقاومت را پرورش دهد ، بارور کند و جبهه ای را شکل بدهد که امروز آمریکا و اسرائیل را به زانو در بیاورند .


طوفان الاقصی ثابت کرد که تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستها یک سراب خیالی بوده و توان مقاومت یک واقعیت انکار ناپذیر است .


تاریخ همه اینها را خواهد نوشت .


خواهد نوشت که اهل سنت در خاورمیانه مدیون برادر شیعه اش شد . خواهد نوشت که وقتی وحدت باشد ارتش های بزرگ دنیا هم یارای ایستادگی در مقابل ایمان و باور را ندارند .

 

امروز جهان اسلام جای خالی شهید سلیمانی را حس می کند ، جای خالی قهرمانی که توانست هیمنه ی آمریکا و اسرائیل را پایین بکشد و اقتدار را به مسلمانان برگرداند .


وقتی می بینم که مقاومت توانسته است ، جنگ در غزه را فرسایشی کرده و ابتکار عمل را در میدان نبرد بدست بگیرد ، ناخودآگاه یاد " شهید القدس " می افتم و درودی از ته قلب نثار روح بلندش می کنم .


شک ندارم که شهید سلیمانی اینروزها شاهد زنده جبهه مقاومت است و درخت تنومند دست پرورده خود را لبخند زنان به نظاره نشسته است .



  سید علاءالدین حیدری 
فعال مدنی اهل سنت و معاون فرماندار پاوه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد