ضرورت همکاری جهت کاهش و روانسازی ترافیک درپاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301444|14:56 - 1402/10/13
نسخه چاپی
ضرورت همکاری جهت کاهش و روانسازی ترافیک درپاوه
رئیس پلیس راهور شهرستان پاوه گفت: وضعیت توپوگرافی شهر پاوه به گونه ای است که مشکلات ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور را برای شهروندان به عنوان معضلی روزمره تبدیل کرده است که نیاز است همکاری جدی جهت کاهش ترافیک توسط شورای ترافیک و شهروندان صورت پذیرد.

به گزارش هزارماسوله ، رئیس پلیس راهور شهرستان پاوه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما در سخنانی اظهار داشت: وضعیت توپوگرافی شهر پاوه به گونه ای است که مشکلات ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور را برای شهروندان به عنوان معضلی روزمره تبدیل کرده است.

 

سروان مرادی افزود: عرض کم معابر، نبود پارکینگ، عدم توجه و نبود نظارت از سوی سازمان های زیر ربط جهت در نظر گرفتن پارکینگ در موقع ساخت واحد های مسکونی و تبدیل پارکینگ منازل به واحد تجاری ، نبود زیر ساخت های مناسب و کمربندی به این مشکلات دامن زده است.

 

وی گفت: با بررسی میدانی و کارشناسی شده که توسط پلیس راهور در سطح شهر انجام شده است می توان اقداماتی را انجام داد که تا حدود زیادی بتوان مشکلات ترافیکی را چاره جویی و حل نمود که انجام این اقدامات هزینه های اقتصادی و مادی زیادی را به شهرستان تحمیل نمی کند.

 

وی ادامه داد: علی ایحال از اعضای شورای ترافیک و ادارات مرتبط در امر ترافیک درخواست می گردد که موارد مطروحه در کارگروه های تخصصی با حضور نمایندگان مراکز خدماتی و اصناف مذکور تشکیل ، و برای برون رفت از مشکلات ترافیکی حال حاضر چاره اندیشی و تصمیمات کارشناسی شده اتخاذ و اجرایی و عملیاتی گردد.

 

سروان مرادی تصریح کرد: از راه حل های قابل اجرا در شهر پاوه تغییر مبلمان شهری است که به نوعی مدیریت عرضه و تقاضا نیز محسوب می شود.از جمله این اقدامات جابه جایی بعضی از مراکز خدماتی است از جمله؛ جابه جایی پمپ بنزین قادری واقع در خیابان اصلی شهر(خیابان انقلاب) است که روزانه حجم زیادی از وسایل نقلیه جهت سوخت گیری به ناچار در این مسیر مجبور به تردد می باشند.

 

رئیس پلیس راهور شهرستان پاوه افزود: تعدادی از مردم همواره نیز به دنبال خدمات پزشکی هستند که عموم این خدمات در دو مکان پر ترافیک در سطح شهر به صورت می گیرد؛ سه راهی تکیه و درب ساختمان پزشکان که موجب نارضایتی شهروندان هم شده است.

 

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات ممکن که قطعا باعث کاهش ترافیک و در نتیجه رضایتمندی شهروندان می گردد ساماندهی مشاغل و صنوف آلاینده می باشند که به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر در حال ارائه خدمات به شهروندان می باشند.

 

مرادی اظهار داشت: از راه حل های قابل اجراء دیگر احداث پارکینگ طبقاتی جهت پارک نمودن وسایل نقلیه شهروندان و احداث پارکینگ جهت پارک نمودن کامیون های شهروندان به صورت شبانه روزی می باشد.

 

 

وی افزود: احداث کمربندی شهر پاوه جهت ممانعت از ورود خودرو های سنگین به داخل شهر و کاهش حجم بار ترافیکی خیابان های اصلی شهری و احداث زیرگذر و روگذر (تقاطع غیر همسطح) در میدان شهداء از دیگر راه حل های کاهش ترافیک در شهر پاوه است.

 

وی با اشاره به تردد کامیون ها در سطح شهر نیز گفت: اکثر شهروندان عزیز در این رابطه نیز انتقاد دارند اما ساعات منع تردد خودروی سنگین در پاوه بدین شرح است که صبح ها از ساعت 0900 الی 1300 و عصرها از ساعت 1530 الی 18:00 نمی توانند در سطح شهر تردد کنند. 

 

مرادی گفت: در این رابطه تردد کامیون های حامل مواد و بار فاسد شدنی از جمله موارد فراوردهای گوشتی ، پروتئینی ، لبنیاتی ، میوه ، تره بار و... جزء استنثا قرار دارند.

 

وی همچنین افزود: ساعت منع تردد کامیون های حمل خاک آهن  و میکسر از طریق اداره راه و ترابری ابلاغ، و جهت اطلاع و آگاهی کامیون های استان و شهرستان های دیگر از منع تردد توسط اداره راه و ترابری و گمرک یا پایانه های باربری ابلاغ گردد که از قبل برنامه ریزی نمایند.  

 

رئیس پلیس راهور پاوه ادامه داد: از طریق گمرک شوشمی به کامیون هایی که بار به آن محل (مقصد) برده اند ابلاغ گردد که زمان برگشت و تردد داخل شهر پاوه ساعت 1300 ظهر تا 1530 عصر و می باشد و از تردد و عبور آنها جلوگیری نموده و اعلام گردد تردد به داخل شهربه غیر ساعات تردد ممنوع می باشد.

 

مرادی گفت: از طریق شهرداری شهر پاوه با نصب بنر در چند نقطه از شهر ساعات منع تردد کامیون ها را جهت اطلاع شهروندان به خصوص مالکین و رانندگان کامیون اطلاع رسانی نماید.

 

وی افزود: از شهروندان عزیز درخواست می گردد از تردد غیر ضروری و خودروهای تک سرنشین به داخل شهر خودداری و همچنین از کارمندان ادارات دولتی ، خصوصی ، مغازه داران و کاسبان محترم تقاضا می گردد از آوردن خودروی شخصی خود جلوی ادارات و مغازه ها  خودداری و جهت انجام امورات روزانه خویش بیشتر از خودروهای عمومی استفاده نمایند.

 

وی اظهار کرد: از مسئول محترم تاکسیرانی شهر پاوه تقاضا می گردد ضمن فعال نمودن گشت تاکسیرانی بر نحوه فعالیت خودروهای تاکسی جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به شهروندان نظارت بیشتری نماید.

 

وی گفت: از مسئول محترم اتحادیه آژانس ها نیز تقاضا می گردد بر نحوه فعالیت خودروهای آژانس سطح شهر نظارت لازم بیشتر را به عمل آورند.

 

وی در پایان ضمن تشکر از همشهریان عزیز و کلیه رانندگان گرامی بابت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ، گفت: تقاضا داریم نهایت همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان جهت روانسازی ترافیک را داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد