امام جمعه پاوه :

وظیفه علماء پاسداری از دین و رسالت رسول‌الله (ص) است

سرویس: سیاسیکد خبر: 301453|14:22 - 1402/10/14
نسخه چاپی
وظیفه علماء پاسداری از دین و رسالت رسول‌الله (ص) است
حاج ماموستا ملا قادر قادری در نشست هم اندیشی جمعی از روحانیون شهرستان پاوه گفتند: درهرحال وظیفۀ ما علما در هر حکومت و عصری پاسداری از دین و رسالت رسول‌الله (ص) است.

به گزارش هزارماسوله ، امام جمعه پاوه در این نشست با اشاره به اوضاع دنیا و مسلمانان در سخنانی اظهار داشت: مطمئنم روزی فلسطین در مبارزه‌اش موفق می‌شود هرچند شاید ما آن روز را نبینیم اما یقین بدانید با ایمان و باوری که دارند این مسلمانان غزه حتماً بر اسرائیل پیروز می‌شوند. ان‌شاءالله

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: متأسفانه در مناطق کردنشین نیروهای ملی و مذهبی دو دسته شده‌اند. جمعی دوست دارند غزه موفق شود اما جمعی دیگر دوست دارند شاهد شکست غزه باشند و این موضع خیلی نگران‌کننده است.

 

وی با اشاره به  مشکلات حل‌نشدۀ علما و مدارس نیز گفت: وضعیت طلاب و روحانیون ما نسبت به گذشته نه‌تنها خوب نشده بلکه بدتر هم شده است و علت آن است ما نسبت به هم اختلاف و کم‌محبتی و منیّت داریم و بی‌نظم هستیم؛ و همین موجب گردیده مدارسمان تعطیل و آیندۀ مساجد ما هم مجهول است و تندروی در کنار مساجد ما جولان می‌کند.

 

ماموستا قادری ادامه داد: در سازمان روحانیت و ادارۀ مدارس علوم دینی، ما آیین‌نامۀ مدون و مضبوط نداریم. فلذا مجهول بودن آینده و بی‌توجهی مردم متدین نسبت به علما و سختی معیشت روحانیون و طلاب، همه و همه دست به دست هم داده و باعث شده‌اند دیروز ما از امروزمان بهتر باشد.

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه در آینده چند امر را در پیش داریم گفت: ما در آینده ماه رمضان را در پیش داریم لازم است استقبال ما از این ماه مبارک یک استقبال شایسته‌تر از سال‌های گذشته باشد. وضع جامعۀ ما خوب نیست و اولاد به حرف والدین خود اهمیت نمی‌دهند و فساد و بی‌بندوباری و حریم‌شکنی و دوری از جمعه و جماعت در جامعه زیاد شده است اگر هوشیار نباشیم همۀ ما ضرر می‌کنیم.

 

وی افزود: همچنین در ۱۱ اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم. هرچند اوضاع معیشت و زندگی مردم خوب نیست و عملکردها هم مناسب نیستند و ظاهراً انتظارات و مشکلات جامعۀ ما رو به افزایش است مع‌هذا بنده به‌عنوان یک روحانی عرض می‌کنم حضور در انتخابات نشانۀ بیداری، عزت، استقلال و امنیت است.

 

ماموستا قادری در پایان گفت: وظیفۀ ما علما در هر حکومت و عصری پاسداری از دین و رسالت رسول‌الله (ص) است. رسول گرامی هم می‌فرماید: علمای امت جانشین من هستند پس وقتی ما جانشین آن بزرگوار هستیم باید هم مبشر و نذیر و هم داعی الی الله باشیم و اگر خود سراج منیر نباشیم باید سراج منیر را تبلیغ و پاسداری کنیم.

 

وی افزود: شکی ندارم شماها به نسبت جایگاه و توان و امکانات خود تا بحال دریغ نکرده‌اید، ولی هجمۀ دشمنان علیه اسلام و تبلیغات گستردۀ آنها علیه دین ما بسیار زیاد و متنوع شده است ان‌شاءالله همه ما جهد و سعی‌مان را بیشتر کنیم تا خدای‌ناکرده بعداً پشیمان نشویم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد