امام جمعه پاوه:

رسانه میتواند امنیت و خشونت ایجاد کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301528|11:51 - 1402/11/28
نسخه چاپی
رسانه میتواند امنیت و خشونت ایجاد کند
حاج ماموستا ملا قادر قادری در جمع اصحاب رسانه شهرستان پاوه گفتند: رسانه‌ها در عصر ما مانند شمشیر دو لبه و اسلحه هستند هم می‌شود با آنها امنیت را برقرار کرد و هم می‌شود ناامنی و خشونت را ایجاد نمود. 

به گزارش هزارماسوله ، ‍ اصحاب رسانۀ شهرستان پاوه در محل دفتر امام جمعه با حاج ماموستا ملاقادر قادری دیدار کردند. 

 در این نشست که بمنطور هم‌اندیشی و همفکری با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شده بود؛ حاج ماموستا قادری سخنان در سخناتی اظهار داشت:  در عصر ما رسانه بالاترین مخاطب و طرفدار را دارد و حتی برای برخی ها بر نهار و شام مقدم‌تر است. 

 رسانه‌ها در عصر ما مانند شمشیر دو لبه و اسلحه هستند هم می‌شود با آنها امنیت را برقرار کرد و هم می‌شود ناامنی و خشونت را ایجاد نمود.  ما که مسلمان و انقلاب کرده هستیم و بعضاً معاندانی در آشکار و خفا داریم از رسانه‌های خودی توقع داریم موارد و مسائل زیر را رعایت کنند:  الف: علیه دین، فرهنگ و عادات درست مردم حرکت نکننند. 

 ب: اختلاف مذهبی و قومی و ملی ایجاد ترویج نکنند. 

 ج: جایگاه افراد ملی و مذهبی و همچنین نیروهای شاخص را مخدوش نکنند. د: اهل غیرت باشند و اجازه ندهند حریم‌شکنی و مسائل ضد اخلاق و جنسی رشد پیدا کند. 

دوستان آگاه‌اند امروز دنیای اسلام و حتی مملکت ما به دلایل عدیده و خاصی با مشکلات بسیاری چون مشکلات اقتصادی و اجتماعی و تحریم دشمن و جنگ‌های نظامی و فرهنگی مواجه است؛ لذا لازم و ضروری است که خیلی هوشیارانه قدم برداریم. 

امروز ماهواره و اینترنت و رسانه و فضاهای مجازی بدون اطلاع و اجازه وارد منازل و محل زندگی ما می‌شوند. این مهمان‌های ناخوانده بعضاً مؤدب نیستند و حریم را رعایت نمی‌کنند و ما هم آمادگی نداریم و به همین دلیل است که شاهد تأثیرات منفی این رسانه‌ها هستیم. 

 در این عصر رسانه‌ها و صاحبان آنها در دنیای اسلام مظلوم‌اند تا دیروز ۲۵ /۱۱/۱۴۰۲ تعداد ۱۱۵ نفر از خبرنگاران و اهل رسانه در غزه و فلسطین شهید و ده‌ها نفر هم زندانی شده‌اند. علت این است حق گفتن و حق را مخابره کردن و علیه ظالم نوشتن، خطر مرگ دارد. 

نباید ظاهر دشمن و تبسم و تواضع وی ما را فریب دهد. مرحوم صائب تبریزی در این خصوص دو بیت شعر دارد. ز تعظیم و تواضع‌های خصم ایمن مشو صائب کمر خم کردن صیاد آفت‌هاست مرغان را چون شود دشمن ملایم احتیاط از کف مده مکرها در پرده دارد آب زیر کاه را در ایام آتی چند مناسبت را در پیش داریم. 

۱-انتخابات: حضور سبز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ثابت کرد مردم ما به اسلام و ایران و انقلاب و امنیت علاقه و اگر گلایه‌ای هم دارند از عملکردهاست؛ لذا این حضور سبز قابل‌تقدیر است ان‌شاءالله در انتخابات ۱۱ اسفند هم شاهد حضور پررنگ مردم باشیم. 

 ۲-رمضان: ماه مبارک رمضان در دهۀ آخر اسفند و در دهۀ اول حلول سال جدید ۱۴۰۳ است ان‌شاءالله خود را برای این ماه پر خیروبرکت آماده کنیم. تقارن ماه مبارک رمضان با سال جدید هجری، باتوجه به وضعیت منطقه ما بحاظ گردشگرپذیر بودن، هوشیاری بیش از پیش همه مارا برای حفظ حرمت رمضان می طلبد. در پایان یک بار دیگر از حضور همه شما عزیزان ممنونم و به همۀ شما خسته نباشید عرض می‌کنم و امیدوارم در رسالت خود همواره موفق و سربلند باشید. 

 گفتنی است بعد از سخنان حاج ماموستا قادری هر یک از اصحاب رسانه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد