رئیس محیط زیست بخش باینگان خبر داد:

مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه بوزین و مرخیل پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301537|17:15 - 1402/12/01
نسخه چاپی
مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه بوزین و مرخیل پاوه
رئیس محیط زیست بخش باینگان شهرستان پاوه از مشاهده و ثبت و ضبط یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل این شهرستان خبر داد.

به گزارش هزارماسوله ، رئیس محیط زیست بخش باینگان شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با ۲۳ هزار هکتار وسعت واقع در بخش باینگان پاوه قرار دارد که در سال ۱۳۷۸ به عنوان متطقه حفاظت شده از طرف شورا عالی سازمان حفاظت محیط زیست ثبت شده است.

 

سردار رستمی افزود: این منطقه یکی از مناطق بکر و حائز اهمیت از لحاظ وجود انواع و اقسام گونه های مختلف جانوری در سطح منطقه است کهمی توان به گونه های جانوری همچون شوکا، کل و بز، پلنگ، خرس و سایر گونه های مختلف دیگری چون کفتار، گرگ و انواع پرندگان شکاری عقاب و هما و شاهین اشاره کرد که در این منطقه زیست می کنند.

 

وی با بیان اینکه این منطقه به عنوان زیستگاههای منحصر به فرد برای این گونه های جانوری در سطح استان و حتی کشور است گفت: در سنوات گذشته سه مورد تصویر پلنگ در این منطقه ثبت و ضبط شده است که در تاریخ ۲۹ بهمن ماه توانستیم تصویر پلنگ را برای چهارمین بار در این منطقه، بعد از حمله به یک گله گوسفند، ثبت و ضبط کنیم.

 

رستمی ادامه داد: این منطقه منطقه بکری است و انواع و اقسام گونه های جانوری در آن زیست می کنند.

 

وی در پایان گفت: از این لحاظ نیاز است که همراهی مردم برای حفظ این منطقه و حفاظت از این گونه های جانوری که سرمایه ملی این منطقه محسوب می شوند، بیشتر باشد تا ما نیز همچنان این طبیعت بکر را تحویل نسل های آینده قرار دهیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد