استاندار کرمانشاه: کولبری راهکار پایدار استفاده از مرز نیست 

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301540|17:20 - 1402/12/02
نسخه چاپی
استاندار کرمانشاه: کولبری راهکار پایدار استفاده از مرز نیست 
استاندار کرمانشاه گفت: کولبری راهکار پایدار استفاده از مرز نیست .

به گزارش هزارماسوله ، ‍ 

استاندار کرمانشاه در ادامه سفر یک روزه خود در نشست با متنفذین شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: ریاست محترم جمهور در جلسه دو هفته قبل ، تاکید بسیار جدی در بحث میراث فرهنگی و گردشگری داشتند که باید بیشتر مورد توجه بیشتر قرار بگیرد. 

محمد طیب صحرایی افزود: میراث فرهنگی در استان کرمانشاه ذوقی و سلیقه ای نیست بلکه باید در این رابطه عالمانه و مجاهدانه برخورد و اقدام کرد. 

وی گفت: یکی از مهمترین فرصتهای استان، گردشگری و میراث فرهنگی است، و مجموعه اورامانات نیز در این مقوله فرصت ها و ویژگیهای خاص خود را دارد. 

وی ادامه داد: تمرکز بیشتر ما در سال آینده بر حوزه گردشگری است که طبیعتا این منطقه اورامانات توجه ویژه ای را به خودش معطوف خواهد کرد. 

وی ادامه داد: گردگشری ما باید متناسب و در چارچوب ارزش ها باشد و حتما گردشگری را با توجه به مجموعه شایستگی های عمومی و اقلیمی خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه در عین تمرکز بر مسایل فرهنگی ، می توان جذب گردگشر و سرمایه گذار داشت گفت: باید در سال اینده طوری حرکت کنیم گردگشری ، فرهنگ و تفکر ما تحت تاثیر فرهنگ دیگر، قرار نگیرد، و اگر از همان ابتدا گردگشر بداند به اقلیم جذاب ما از حالات مختلف و فرهنگ و فکر وارد می شود خود را همراه خواهد کرد 

وی ادامه داد: آنچه باید انجام می شد، از ظرفیت مرز استفاده نکرده ایم، و کولبری راهکار پایدار استفاده از مرز نیست بلکه می توان از آن به عنوان یک مسکن پیشنهاد موقت برای شرایط خاص تلقی کرد. 

وی افزود: باید استفاده از ظرفیت مرزهای ما به سمت ایجاد استفاده پایدار با حفط کرامت و ارزش مرزنشینان برود که بازارچه های مرزی باید با حفط شخصیت و کرامت مرزنشینان، از آن استفاده کنند. 

صحرایی گفت: اگر پیشنهاد کاربردی و اثر گذاری برای حل مشکلات داشته باشید، قطعا ما نیز به این پیشنهادات طالب خواهیم بود تا به برنامه منسجم بازارچه مرزی برسیم، حال تعاونی باشد یا رسیدگی و ساماندهی به مرزنیشان. 

استاندار کرمانشاه گفت: تاکید ما این است که منفعت مرز، در وهله اول به مرزنیشان برسد . 

وی با بیان اینکه مباحث گردشگری و بهداشت و درمان نیز دارای اهمیت است گفت: ۲۸ متخصص پزشک در شهرستان پاوه، یک سرمایه است و این امکان را فراهم می کند که بیمار کشور همسایه در استانهای شرقی بدنبال مداوا نگردد. 

وی خاطر نشان کرد: خالی بودن سمت ریاست فرهنگ و ارشاد در شهرستان پاوه قابل قبول نیست، و در اولین فرصت این موضوع پیگیری می شود گرچه مراحل استعلام گزینه ها در حال انجام است. 

وی گفت: آب هانی کوان بنا به گزارشاتی آلوده شده است، هیچ مشکلی ندارد، بهداشتی و مثل بقیه آبهای استان است، و در غیر این صورت، هیچ مماشاتی از هیچ مسئولی پذیرفته نخواهد بود. 

وی اضافه کرد: راههای ارتباطی شهرستان دچار اسیب شده است و قطعا اصلاح و بهسازی راهها را دنبال خواهم کرد. 

وی اظهار کرد: در رابطه با احداث سالن همایش نیز، در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، در درخواستهای استان مطرح می شود، پاوه دیار فکر و فرهنگ و هنر است و در این زمینه احداث سالن همایش دنبال می شود. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد