یادداشت/ علاء الدین حیدری

" چرا باید رای بدهیم ؟ "

سرویس: سیاسیکد خبر: 301547|17:05 - 1402/12/05
نسخه چاپی
" چرا باید رای بدهیم ؟ "
یعنی هرچه انتخابات با مشارکت بالا برگزار گردد ، طبیعتا منتخب مردم دست بالا را مسیر توسعه خواهد داشت .

به گزارش هزارماسوله ، اگر بخواهیم فلسفه انتخابات را در واژگانی کوتاه بیان کنیم می توان آنرا " فرصت حضور مردم در تعیین سرنوشت خود و مشارکت در چگونگی مسیر آینده جامعه " دانست .

لذا انتخابات دریچه ای به سوی آینده بوده و این دریچه می تواند روی به سوی فردایی روشن باز  یا بسوی فردایی تاریک و مبهم و پر از مشکلات گشوده شود .

آنچه که نوع فردا را برایمان تعیین می کند انتخابات است .

انتخابات یک فرآیند است که اگر بطور کامل طی نشود، برونداد آن عقیم و ناقص و نتیجه همان گشایش پنجره روی بسوی ویرانه ها خواهد بود .

پس در این فرآیند چند شاخص را باید گام به گام پیش برد .

گام اول حضور فراگیر و مشارکت بالا است .یعنی هرچه انتخابات با مشارکت بالا برگزار گردد ، طبیعتا منتخب مردم دست بالا را مسیر توسعه خواهد داشت .

حضور پرشور مردم در انتخابات چند پیام روشن و موثر دارد .

یک - مشارکت بالا نشانه همبستگی ملی و وفاداری مردم به آرمانها و میثاق های ملی بوده و قطعا مطالبات آن جامعه هم قابل وصول تر خواهند بود .

دوم - حضور مردم حاوی پیام روشنی به دشمنان در مایوس سازی آنها بوده و حماسه حضور مردم آنها را در دشمنی و فشار بر کشور دلسرد خواهد کرد .

سوم - نماینده منتخب می تواند با دست پر و توشه ای غنی به مطالبه گری حقوق مردم برود و طبعا هر نماینده ای که عقبه مشارکت بالا و رای بیشتری را داشته باشد ، تلاشهایش موثرتر خواهند بود .

اما وقتی مشارکت پایین باشد نتیجه معکوس شده و نشان دهنده عدم مقبولیت آن نماینده نزد مردم بوده و نتیجه همان بلااثری نماینده خواهد بود .

سوم - مشارکت بالای مردم در انتخابات آزمون همدلی و همراهی مردم بوده و بعنوان نماد وحدت جامعه برگ برنده کشور محسوب می گردد.

گام دوم - نوع انتخاب است که در یادداشت بعدی بدان خواهم پرداخت.

در کل باید گفت که اگر سرنوشت خود ، کشور و آینده جامعه برایمان مهم است باید در انتخابات شرکت کرده و در این مسیر نباید خام هیچ ناحظ و دشمنی شد .

حضور حداکثری در انتخابات ضامن تصمیمات سازی های بهتر ، تصمیم گیریهای حکیمانه تر ، امنیت پایدار ، مطالبه گری بهتر و در نتیجه باهم بودن و برای هم بودن های زیباتری خواهد بود .

 

آینده ی پر امید = مشارکتی پر حضور

 

✍️  سید علاءالدین حیدری

      فعال مدنی اهل سنت

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد