دادمهر محمدخانی را بیشتر بشناسیم؛

نوجوان کرمانشاهی صاحب‌سبک هایپر رئال در نقاشی

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 301610|17:35 - 1403/01/04
نسخه چاپی
نوجوان کرمانشاهی صاحب‌سبک هایپر رئال در نقاشی
دادمهر محمدخانی نقاش و نگارگر معاصر صاحب آثاری از نقاشی‌های هایپر رئال صاحب تابلوهایی زیبا از چهره‌های مشهور هنری، اساتید، بزرگان و ورزشکاران نامی جهان است.

به گزارش هزارماسوله ، دادمهر محمدخانی یکی از نگارگران نوجوان استان کرمانشاه است که توانسته در سن ۱۳ سالگی آثار زیبایی را خلق کند. 

دادمهر محمدخانی در روز بیست و یکم خردادماه سال ۱۳۸۸ در  شهر کرمانشاه متولد شد، پدر وی، داریوش محمدخانی که مردی هنردوست و اهل شهرستان دالاهو و شهر کرندغرب است، به نوبه خود دستی در انواع هنرهای ایرانی داشت. 

وی با توجه به اشتیاق فرزندشان به هنر موسیقی، در ابتدا  مشوق نامبرده برای فراگیری ساز کهن تنبور بود، تنها برادرش داوود نیز که نوجوانی باهوش بود در زمان تحصیل در مقطع ابتدایی نقاشی‌های زیبایی را به تصویر می‌کشید به نحوی که چندین نمایشگاه را در شهرستان سرپل‌ذهاب که محل اشتغال پدرش بود برگزار کرد و تقدیر نامه‌های متعددی را در رزومه کاری خود دارد.   

این دو برادر، نوازنده تنبور بودند و با گروه تنبور نوازان شاهو دالاهو اجراهای موفقی را در حضور اساتید و پیشکسوتان آواز و تنبور ایران داشته‌اند. 

دادمهر از سن کودکی علاقه‌مند به سبک نقاشی برادر بزرگتر شد و نقاشی‌های خود را با شخصیت‌های کارتونی و سپس اشیای سه‌بُعدی با بهره‌گیری از سبک نقاشی برادر شروع کرد. 

برادر بزرگتر، ساز تنبور را به عنوان ساز اصلی خود انتخاب کرده و موسیقی را پیشه کرد و  دادمهر، برادر کوچکتر  در سن ۱۲ سالگی به سمت نقاشی گرایش پیدا کرد به نحوی که زیر نظر برادر بزرگتر و پدر با بهره‌مندی از فضای مجازی روز به روز پیشرفت کرده و تاکنون در نگارگری موفقیت‌های خاصی را در بین هم‌سالان خود کسب کرده است.    

دادمهر محمد خانی هم‌اکنون در  شهر کرمانشاه ساکن است و ظرف مدت دو سال با پشتکار و تلاش شبانه‌روزی توانسته  نقاشی‌های زیبایی از سیمای هنرمندان، بزرگان، ورزشکاران و افراد نام‌آور و… به سبک هایپر رئال و با مداد رنگی به تصویر بکشد و در شبکه اجتماعی (اینستاگرام) مورد توجه و حمایت کاربران و شخصیت‌های معروف هنری از داخل و خارج از کشور قرار گرفته است. 

اثرهای ایشان امسال در دو نمایشگاه در استان خراسان رضوی (شهر مشهد) و یک نمایشگاه در استان تهران نگارخانه کاخ سعدآباد به نمایش گذاشته شده که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. 
  
دادمهر از نوجوانان خوش‌ذوق و صاحب‌سبک هایپر رئال در نقاشی ایرانی است و به عنوان نوجوانی از استان کرمانشاه آینده درخشانی خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد