فرماندار پاوه؛

دستگاه هاي خدمات رسان در مواقع بحران آمادگي كامل داشته باشند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301651|18:38 - 1403/01/27
نسخه چاپی
دستگاه هاي خدمات رسان در مواقع بحران آمادگي كامل داشته باشند
فرماندار پاوه گفت: ما باید از قبل وقوع هر گونه حادثه ای چه عمدی و چه غیر عمدی آمادگی لازم را برای مقابله با آن ها داشته باشیم.

به گزارش هزارماسوله ، فرماندار شهرستان پاوه در نشست پدافند غیر عامل شهرستان پاوه در سخنانی با اشاره به تعاریف پدافند غیر عامل و مدیریت بحران اظهار داشت: مدیریت بحران به مجموعه فعالیتها و چاره اندیشی و دستور العمل های مدیریتی گفته می شود که یک سازمان در چالش یا بحران به کار می برد، و هدف آن رفع بحران و اقداماتی است که در مقابله با بلایای طبیعی به کار می گیرد.

 

علیرضا حیدری با بیان اینکه در مدیریت بحران باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا خودمان در این بحران ها غرق نشویم گفت: همه ارگانها لازم است مجموعه اقدامات و وسایل امکاناتی را با سناریوهای مختلفی برای مقابله با بحران و مدیریت داشته باشند.

 

وی گفت: پدافند غیر عامل نیز دفاع غیر نظامی و مجموعه اقداماتی است که نیاز به جنگ افزار ندارد و با اجرای آن میزان خسارات تاسیسات حساس نظامی و غیر نظامی را به حداقل رسانده و از تلفات انسانی جلوگیری شود .

 

فرماندار پاوه با اهمیت خواندن هر دو موضوع گفت: با اینکه پدافند غیر عامل شمولیت بیشتری را در حوزه های مختلف نظامی ، غیر نظامی، بهداشتی، طبیعی و غیر طبیعی را در بر میگیرد اما ما به تهدیداتی می اندیشیم که در هر دو، ممکن است خساراتی را وارد کند.

 

دکتر علیرضا حیدری با اشاره به انواع تهدیدات در زمان بحران یا پدافند غیرعامل گفت: در بلایای طبیعی همچون سیل زلزله طوفان و بارشهای شدید، انسان دخالتی در آنها نداشته اما انسان می تواند این خسارات را به حداقل رسانده و حتی تاسیسات و امکانات و تجهیزات را هم محافظت کند.

 

وی افزود: تهدیدات دوم نیز انسان ساز بود و بشر در آن دخالت دارد و قصد ضربه زدن و نابودی تاسیسات و تجهیزات را دارد که این مورد نیز جزء تهدیدات عمدی از جانب دشمنان آب و خاک و نظام و عوامل نفوذی محسوب می شوند.

 

فرماندار پاوه با بیان اینکه یک سری از تهدیدات هم جزء تهدیدات غیر عمد به شمار می روند گفت: ما باید از قبل وقوع هر گونه حادثه ای چه عمدی و چه غیر عمدی آمادگی لازم را برای مقابله با آن ها داشته باشیم.

 

فرماندار پاوه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به مردم گفت: نیاز است تمام خبازی های شهرستان در زمان بحران همچون قطعی سوخت مورد نیاز، دوگانه سوز شوند، و همواره یک مقدار لازم، تامین سوخت آنها ذخیره باشد.

 

علیرضا حیدری در ادامه به  نظارت های بیشتر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مسیر رودخانه ها تاکید کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد