ماموستا قادری : مسئولان؛ ملت شریف نودشه و زحماتشان را فراموش نکنند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301676|13:39 - 1403/02/04
نسخه چاپی
ماموستا قادری : مسئولان؛ ملت شریف نودشه و زحماتشان را فراموش نکنند
امام جمعه پاوه در مراسم ر رونمایی از سردیس علامه ملا احمد نودشی گفتند : باید مسئولان محترم جمهوری اسلامی تا روزی که جمهوری اسلامی هست، ملت شریف نودشه و زحماتشان را فراموش نکنند که مرزدارانی باشرف و آبرومند و پاسدارانی خوب برای نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

به گزارش هزارماسوله ، امام جمعه پاوه در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: مردم عزیز و شریف و مهربان نودشه در تاریخ اورامانات و در زمینه های صنعت، کار، فرهنگ، دانش و دلاوری در حد آگاهی بنده یا رقیب نداشته‌اند و یا کم رقیب بوده‌اند.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی غیر از خیر، چیزی از بدنۀ اهل نودشه ندیده‌ام و مردم شریف نودشه همواره در خدمت ایران و انقلاب بوده‌اند.

 

وی گفت: اورامانات مرکز علم و دانش و علما و عرفا بوده است و در زمان گذشته در خارج پاوه، نودشه و دشه حرف اول را زده‌اند؛ دشه ای که امروز کمتر از آن نام برده می‌شود، عالمان ان در سنندج و سلیمانیه و استانبول و علمای نودشه هم در سنندج و سلیمانیه و اورامانات مفتی عصر خود بوده‌اند.

 

وی ادامه داد:  در طول ۴۵ سال گذشته اگر تمام عملیات‌ها و دفاع‌ها و جنگ‌ها را بررسی کنیم، در همۀ این‌ها سپاه سینه را سپر کرده است

 

ماموستا قادری افزود: سپاه پاسداران در ۲۵ فروردین با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل دنیا را متحیر کرد؛ ازاین‌جهت ممنون آنان هستم و تبریک عرض می‌کنم.

 

در ادامه از سردیس علامه ملا احمد نودشی  رونمایی شد.

 

علامه ملا احمد نودشه ای اهل این شهر در سالهای 1228 تا 1302 قمری و از تاثیرگذارترین عالمان قرن 13 در کردستان بوده است و به عنوان مفتی شهر سلیمانیه عراق در خدمت دین بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد