معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تربیت، بزرگترین کار اجتماعی در تاریخ بشریت است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301723|23:10 - 1403/02/17
نسخه چاپی
تربیت، بزرگترین کار اجتماعی در تاریخ بشریت است
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تربیت، بزرگترین کار اجتماعی در تاریخ بشریت است

به گزارش هزارماسوله ، احمد شایسته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، روز دوشنبه مورخ هفدهم اردیبهشت ماه جاری در آئین تجلیل از پیشکسوتان و معلمان سرآمد آموزش و پرورش منطقه باینگان، ضمن گرامیداشت نام و مقام معلم، استاد شهید مطهری را مجدد اصول فرهنگی و اسلامی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت نامیده و گفت: شهید مطهری، استاد ماندگار اخلاق و فرهنگ است.

 

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ضمن یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری، آغاز اجرایی کردن سند تحول بنیادین و رویکرد تربیتی آن را از اقدامات اساسی دولت سیزدهم در حوزه تعلیم و تربیت دانسته و افزود: اجرای قانون رتبه بندی معلمان که منجر به ارتقای کیفیت آموزش شد، ورود موثر شرکای راهبردی آموزش و پرورش در بحث تربیت و ارجحیت پرورش بر آموزش از مهم ترین بخش های اجرا شده سند تاکنون است.

 

وی با برشمردن برخی از اقدامات زیربنایی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، دگرگونی در شیوه و حجم جذب نیرو در سنوات اخیر، ارتقای ظرفیت و امکانات پردیس های مختلف دانشگاه فرهنگیان اقدامات مهمی دانسته و خاطرنشان ساخت: تصحیح الکترونیک اوراق امتحانات نهایی و افزایش تاثیر آن در نتیجه آزمون سراسری، گامی اساسی در راستای برقراری عدالت آموزشی است.

 

احمد شایسته، از اتحاد درون سازمانی و انسجام برون سازمانی به عنوان شعار اساسی مدیرکل آموزش و پرورش استان نام برد و تصریح کرد: کسب رتبه برتر کشوری استان در پروژه مهر، شورای پژوهش، افزایش رتبه های برتر دانش آموزان استان در آزمون سراسری، شورای آموزش و پرورش و سایر شاخص ها، مرهون همین راهبرد است.

 

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان، تربیت را بزرگرین کار اجتماعی در تاریخ بشریت نامید و افزود: تربیت، فراهم آوردن بستر مناسب برای شکوفایی استعدادهای متربیان در جهت رسیدن به کمال است و بر همین مبنا ماموریت ما در آموزش و پرورش، سوق دادن افراد به سمت کمال است.

 

وی در پایان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، تشریح دقیق و صحیح تاریخ و شرایط روز دنیا، با وجود جنگ نرم دشمنان برای دانش آموزان، مصداقی از تبیین مسائل بنیادین مدنظر معظم له توسط آموزش و پرورش است.

 

احمد شایسته در پایان گفت: اجرای عملیات وعده صادق توسط جوانان رشید و مومن هم میهن، مصداق بارز تربیت صحیح در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

 

در پایان این مراسم که با بخش های متنوع فرهنگی همراه بود، از معلمان سرآمد و بازنشستگان سال تحصیلی 1402/1403 آموزش و پرورش منطقه باینگان با اهدای تندیس و لوح یادبود، تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد