امام جمعه پاوه : مرحوم آیت الله رئیسی فردی صالح و خدمتگزار بود / حادثۀ اخیر برای همه ما سخت و سنگین بود

سرویس: سیاسیکد خبر: 301780|18:55 - 1403/03/03
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه : مرحوم آیت الله رئیسی فردی صالح و خدمتگزار بود / حادثۀ اخیر برای همه ما سخت و سنگین بود
مام جمعه پاوه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در مسجد جامع پاوه برگزار شد گفتد: شهید خدمت جناب آقای آیت‌الله رئیسی، فردی صالح، مخلص خدمتگزار، مبارک، متواضع، پاک و بیش از ۴۰ سال در خدمت اسلام و انقلاب و مردم بود.

به گزارش هزارماسوله ، امام جمعه پاوه در این مراسم در سخنانی اظهار داشت:حادثۀ اخیر برای همه ما سخت و سنگین و مایۀ تأسف و حزن و غم بودولی در سایۀ لطف خداوند و برکت اسلام و نور رسول‌الله (ص) و وجود رهبری مدیر و مدبر، این مصیبت سنگین و سخت به وحدت و تفاهم و هوشیاری و نزدیکی تبدیل شد. خداوند را از این بابت شاکریم.

ما اهل ایمان به امر خداوند متعال و فهم آیات قرآن کریم، دلگرم هستیم و به خود آرامش و طمأنینه می‌دهیم که در قرآن کریم آمده است شهداء زنده‌اند و در کلام بزرگان خود داریم «البَلاءُ لِلمؤمِنِ إِمتِحانٌ»

قرآن کریم در آیۀ ۲۳ سورۀ مبارکۀ احزاب می‌فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» مؤمنان دو گروه بیش نیستند. گروهی مانند این شهدای خدمت می‌روند و رحمت و عزت و سربلندی را با خود می‌برند و بعضی هم می‌مانند تا مرگشان فرارسد. امید است ما که مانده‌ایم در فکر و قول وعمل تغییر نکنیم و بر سر عهد خود بمانیم و «وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» باشیم

ما مردم پاوه در این مسجد مبارک برای بزرگانی چون بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (رحمة‌الله علیه) شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر (رحمة‌الله علیهم) و مرحوم جناب آقای رفسنجانی مراسم گرفته‌ایم اما هرگز در فکر ما نبود در این مسجد برای عزیزانی چون آیت‌الله رئیسی مراسم فاتحه برگزار نماییم. انا لله وانا الیه راجعون

رحمت الله علیهم اللهم ارحمهم و احشرهم مع انبیائک والشهداء و الصالحین

بخش دوم: ما و شهیدان کوچ کرده

همۀ این شهدا عزیزند و مورد احترام ولی بنده به بخش کوتاهی از شخصیت دو نفر از این ۸ شهید اخیر اشاره می‌کنم

۱-شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی

اینشهید خدمت جناب آقای آیت‌الله رئیسی، فردی صالح، مخلص خدمتگزار، مبارک، متواضع، پاک و بیش از ۴۰ سال در خدمت اسلام و انقلاب و مردم بود.

به همۀ مسئولان این مملکت تهمت‌ها و برچسب‌ها زده شده است اما بنده نسبت به مقام معظم رهبری و شهید رئیسی که در مراسمش هستیم تهمت مالی و حیف‌ومیل نشنیده‌ایم.

در عمر ۶۳ سالگی چون پیامبر عزیزش بعد از ۴۰ سال خدمت به اسلام و انقلاب و مردم ، در قوۀ قضائیه و خدمت به اهل‌بیت در خراسان و قریب سه سال در مقام ریاست جمهوری و در رأس دولت در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در یکی از قله‌های بلند ورزقان تبریز با همۀ ما خداحافظی کرد.

شهید رئیسی عزیز، اضافه بر حقی که بر گردن ملت شریف ایران دارد، حق بزرگی بر گردن شهرستان ما و شخص اینجانب و خانواده‌ام دارد.

ایشان در دی ماه سال ۱۳۹۹ به پاوه آمدند. قبل از سفرشان در فرودگاه کرمانشاه از استاندار وقت استان آقای بازوند، سردار عظیمی، سردار ریحانی و جناب آقای ولایتی درخواست کردم و گفتم آمدن ایشان در این مقطع که ایام کروناست، به پاوه صلاح نیست و آمادگی استقبال را نداریم. زمانی که این مطلب به ایشان رسید، فرمودند: الا و بالله به پاوه می‌آیم ، آمدند اول به یادمان شهدا و سپس منزل بنده آمدند و در مسجد قبا صحبت کردند.

بعد از سخنرانی مسجد قبا در حیات منزل اعضای خانوادۀ ما را دیدند و به مناسبت فوت فرزندمان تسلیت گفتند و چنددقیقه‌ای برای خانواده‌ام صحبت فرمودند که قطعاً مؤثر بود و خانوادۀ ما حقیقتاً عزاداریم.

در جلسۀ تحلیف ریاست جمهوری وی و در چند جلسۀ دیگر خدمتشان رسیده‌ام و غیر از محبت و بزرگواری چیز دیگری ندیده‌ام. از نزدیکانش سؤال کردم گفتند: در سفر دوم به استان کرمانشاه، قرار است جناب آقای رئیسی مشکل کولبری را به‌طور کامل حل کنند. امالاحول و  لا قوة الا بالله

۲-برادر عزیزم شهید امیرعبداللهیان

ایشانفردی انقلابی، اهل جبهه، بااخلاق، اهل ایثار، صاحب هدف، آرام، خستگی‌ناپذیر، دلسوز و مدافع اهل غزه و فلسطین بودو در این مسجد چند بار از زحمات ایشان در خصوص حمایت از فلسطین تشکر کرده‌ام و گفته‌ام مرتب دارد به کشورهای منطقه سفر می‌کند و از مردم مظلوم غزه دفاع می‌کند.

در ماه ربیع‌الاول مصادف با ۱۰ مهرماه سال گذشته، حدود ۵۰۰ نفر از علمای فریقین داخل و خارج کشور  در تهران مهمان وزارت خارجه و جناب آقای امیرعبداللهیان بودیم و بنده هم یکی از سخنرانان مراسم بودم.

بنده را دعوت کردند که صحبت کنم و عرض کردند کوتاه صحبت کنید چون وقت تنگ است. عرض کردم اجازۀ صحبت کردن با شماست ولی خاتمه به دست من است. دیروز از سایت دفتر این چند جمله را از آن سخنرانی آوردم خدمتتان عرض کنم.

عرض کردم در چهار دهۀ گذشته اقوام ایرانی و پیروان مذاهب مختلف در ایران در کنار هم بوده‌ایم و خون داده‌ایم و ان‌شاءالله خواهیم بود.

در سال گذشته (سال ۱۴۰۱) مشکلاتی در بعضی از شهرهای ایران بخصوص در منطقۀ کردنشین و زاهدان رخ داد. بحمدالله با جدیت علما و حکمت مسئولان و کرامت عقلای مردم کورد، مشکل امنیت فیزیکی در کردستان حل شده، توقع داریم علمای بزرگوار بلوچستان و مسئولان محترم و مردم اهل کرامت بلوچ، آب روی آتش فتنه بریزند که بیش از این مردم محترم بلوچ ضرر نکنند و دشمنان بیشتر از این سوءاستفاده ننمایند.

ان‌شاءالله پیام این کنفرانس اخوت، امنیت و حرکت همه ما درراه بهبود معیشت و کار برای جوانان باشد.

ما مهمان وزارتخانه‌ای هستیم که در خارج از کشور مدافع حقوق ۸۵ میلیون ایرانی و ملتی انقلاب کرده و کشوری با اقوام و مذاهب مختلف است؛ به وزیر محترم امور خارجه جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان و همکاران محترمشان خسته نباشید عرض کرده و سه نکته را به عرض حضار و ایشان می‌رسانم.

۱-اقدام وزارت محترم خارجه در تجدید رابطۀ دیپلماتیک با دولت سعودیه کاری پسند بود همچنان که اطلاع دارید، چند سالی است از سفر به حرمین محرومیم ؛ همچنین با این اقدام موجب بستن دهان یاوه‌گویان که به نام پشتیبانی از سعودیه شبانه‌روز علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کردند، گردید

۲

-بلند کردن قرآن کریم توسط ریاست محترم جمهور برادر بزرگوارمان جناب آقای دکتر رئیسی در نیویورک و در خاک و سرزمین استکبار آمریکا و جلو چشمان دنیا را عزت می‌دانیم. شاید امروز دشمنان اجازۀ رشد ندهند ولی در آینده این اقدام برای ملت ایران و مسلمانان عزت است.

۳-خواهش ما از جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان در دولت این است به فکر سیاست داخلی و معیشت مردم و جوانان باشید؛ چون ما در کنار این مردم است که عزت و استقلال و احترام داریم.

امیدوارم این جملۀ حضرت علی (ع) توشۀ راه همۀ ما باشد که می‌فرماید: «علیکم بالنمط الاوسط الذی یرجع الیه الغالی و یلحق به التالی» از شما می‌خواهم معتدل باشید؛ چون تندروی در تاریخ جواب نداده نمونه آن خوارج و قرامطه و داعش‌اند؛ بدون تردید افراد افراطی و غالی و افراد تفریطی و بی‌طرف در آینده به فکر صاحبان طریق اعتدال وسطی ملحق می‌شوند.

مطلب بعد

دو نفر از جوانان روستای خانقاه حومه پاوه پارسال به اروپا رفتند و در آب‌های بین فرانسه و انگلیس مفقود شدند. نامه‌ای خدمت این بزرگوار نوشتم و عرض کردم خانوادۀ این دو نفر در روستای خانقاه مشکل دارند و از سرنوشت فرزندانشان بی‌اطلاع‌اند. ظرف یک هفته علی رغم مشغله بسیارش جواب را برای من فرستادند و گفتند: به سفارت فرانسه نامه نوشته‌ام و ظرف مدت ۱۶ روز نامه‌ای از طرف سفارت جمهوری اسلامی در فرانسه برایم آمد که در آن نامه آمده بود هم در فرانسه و هم در انگلیس تحقیق کرده‌ایم این دو نفر از بین رفته‌اند.

به روستای خانقاه رفتم و خانوادۀ هر دو نفر را دیدم و برایشان درخواست صبر کردم.

بخش سوم: آنچه را در این حادثه شنیدیم و دیدیم

خداوند را شاکریم رهبری مدیر و مدبر و آگاه و زمانه‌شناس در رأس مملکت ما قرار دارد که در صحبت و موعظۀ روز یکشنبه برای خانوادۀ پاسداران فرمودند: دعا کنید ریاست‌جمهور محترم و مغتنم ما و همراهانشان سالم برگردند و در خاتمه فرمودند: مردم ما مطمئن باشند هیچ اخلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

این حادثۀ مهم و این مصیبت عظمی اگر برای هر مملکت دیگری پیش می‌آمد، دچار انفجار و تفرقه می‌شد بحمدالله این حادثۀ بزرگ برای ملت ما به فرصت و وحدت تبدیل شد.فالحمدلله

در این مدتاهالی حماس و غزۀ مظلوم اعلام کردند مصیبت ملت مسلمان ایران مصیبت ماست و چند پیام به ایران فرستادند و اعلام همدردی کردند و گفتند: این حادثه باعث شد مصیبت خود را فراموش کنیم.

امروز هم در دانشگاه تهران به سخنرانی جنابآقای اسماعیل هنیهکه باوجود همه مشکلات خودش را به تهران رسانده بود، گوش دادم خیلی ناراحت شدم و گفتم: خودشان بااین‌همۀ مشکلات دارند غصۀ ما را می‌خورند.

چون نیت شهید بزرگوار آقای رئیسی پاک بود، اکثر دولت‌ها اعلام همدردی کردند و پیام تسلیت فرستادند من‌جمله: دولت‌های ترکیه و پاکستان و هند و عراق و سوریه و لبنان و ده‌ها کشور دیگر که با عزای عمومی و نیمه‌افراشته کردن پرچم خود با مردم کشورمان اعلام همدردی نمودند.

پاپ رهبر کاتولیک‌های جهانبرایمقام معظم رهبری پیام تسلیت فرستاد و اعضای شورای امنیت نیز قبل از شروع جلسۀ خود به احترام حادثۀ اخیر یک دقیقه سکوت کردند.

یکبار دیگرشهادت ریاست محترم جمهور و وزیر زحمت‌کش امور خارجه آقای امیرعبداللهیان و حضرت آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعۀ محترم تبریز و استاندار عزیز آذربایجان شرقی و سرتیپ پاسدار موسوی و خلبانان و کمک‌خلبان این پرواز را به پیشگاه ملت بزرگ ایران و خانواده‌های محترم این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم.اللهم ارحمهم و تقبل شهادتهم

فردا مصادف با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر است. این روز را بر فاتحان آن تبریک عرض می‌کنم و به شهیدان آن ایام حساس درود می‌فرستم. این فتح بزرگ سبب پیروزی ایران و مقدمۀ شکست صدام شد.

صبح امروز تهران مقاوم را دیدم و به مردم ایران آفرین گفتم و امروز هم به شما عزیزان آفرین می‌گویم؛ شما ثابت کردید ایرانی، مخلص و با انقلاب و رهبری هستید؛؛ یقیناً این حضور شما در تاریخ ثبت خواهد شد.

امیدوارم مسئولان ما بعد از این حادثه تجدیدنظر نمایند و این قضایا را فراموش نکنند و به فکر این مردم باشند. از خواهران محترم و برادران عزیز و مسئولان گرامی یک بار دیگر تشکر می‌کنم.

بنده قصد داشتم به تهران بروم و در تشییع‌جنازه شرکت کنم ولی احساس کردم اینجا باشم، بهتر است. بعد از قضایای دو سال گذشته این مراسم را هر کس ببیند قطعاً به شما آفرین خواهد گفت. من هم به‌عنوان برادر کوچکتان عرض می‌کنم آفرین بر شما ممنونتان هستم. رحم الله لمن اعاد الفاتحه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد