برگزاری جلسه کارگروه ویژه پیشگیری ساخت و سازهای غیر مجاز پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301788|18:00 - 1403/03/07
نسخه چاپی
برگزاری جلسه کارگروه ویژه پیشگیری ساخت و سازهای غیر مجاز پاوه
جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساختمانی و تغییر کاربریهای غیر مجاز شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ، جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساختمانی و تغییر کاربریهای غیر مجاز شهرستان پاوه با ریاست فرماندار پاوه  و حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه ، مدیر امور اراضی استان و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برگذار شد.

 

فرماندار پاوه با اشاره به لزوم جدیت و اقدامات  دستگاههای متولی در حوزه ساخت و ساز گفت :  همه سازمانها و ادارات متولی از جمله  شهرداریها ، دهیاریها ،جهاد کشاورزی ،امور آب ،راهداری و حمل و نقل جاده ای ،منابع طبیعی ، راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن و  سایر دستگاههای اجرایی  مکلفند  برای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازها و تغییر کاربریها ی غیر مجاز و تصرف وساخت وساز در اراضی منابع ملی و تخریب و تقسیم کردن باغات به قطعات کوچکتر به قصد ساخت وساز تلاش کنند و هرگونه کم کاری در این زمینه قابل قبول نیست .

 

علیرضا حیدری همچنین با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از دستگاههای اجرایی و شهرداریها در ارتباط با برخورد با تخلفات ساختمانی ، بر تشکیل اکیپهای پلیس ساختمان در شهر پاوه و برخورد جدی با تخلفات ساختمانی و تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در باغات و اراضی ملی تاکید کرد.

 

ایشان همچنین گفت  بعضی از ساخت و سازها در محدوده هایی مثل حریم چشمه ها و آب شرب یا حریم و بستر رودخانه ها انجام میشوند که ممکن است  بهداشت وسلامت مردم را تهدید کند این موضوع تحت هیچ شرایطی مقبول نیست لذا سریعا آب و فاضلاب و امور آب با قاطعیت با این ساخت و سازها برخورد کنند.

 

فرماندار پاوه در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به  واگذاری امتیاز و انشعاب آب.  برق ، گاز  به اینگونه ساخت وسازها از سوی ادارات خدمات رسان گفت این واگذاریها خلاف قانون است  و الزاما بایستی دستگاههای خدمات رسان  موضوع را رعایت و از واگذاری هرگونه خدمات به بناهای خلاف خودداری نمایند .

 

در این جلسه همچنین هرکدام از مدیران دستگاههای اجرایی متولی نسبت به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده اداره تحت مدیریت خود در خصوص ساخت وساز های غیر مجاز  پرداختند. و قرار براین شد در حریم شهرها شهرداریها، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ضمن بازدیدهای مشترک با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد و مراتب را از طریق قانونی پیگیری نمایند

 

معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه در ابتدای  این جلسه گفت : وظایف و تکلیف هر کدام از دستگاههای اجرایی در قبال پیشگیری و برخورد با تخلفات ساختمانی و تغییر کاربریهای غیر مجاز برابر قانون مشخص است و هدف از برگذاری این جلسات صرفا یادآوری و هماهنگی  و حمایت برای کاهش تخلفات ساختمانی و  قانومند شدن ساخت و سازهاست و الا هرکدام از مدیران وظایف خود را در قبال ساخت و ساز میدانند

 

مصطفایی همچنین با اشاره به لزوم جدیت و اقدامات  دستگاههای متولی در حوزه ساخت و ساز گفت : همه نکاتی که در این حوزه  ضرورت داشته در جلسات قبلی بیان  و متعاقبا به صورت مکتوب هم اعلام شده و  همه سازمانها و ادارات متولی در حوزه ساخت و ساز مکلفند  برای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازها و تغییر کاربریها و تخریب باغات تلاش کنند و هرگونه کم کاری در این زمینه قابل قبول نیست .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد