با تلاشهای فراوان؛ آتش‌‌سوزی «بوزین و مره‌خیل» مهار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301827|19:26 - 1403/03/26
نسخه چاپی
با تلاشهای فراوان؛ آتش‌‌سوزی «بوزین و مره‌خیل» مهار شد
فرماندار پاوه از مهار آتش‌‌سوزی «بوزین و مره‌خیل» بعد از چهار روز تلاش شبانه‌روزی همه بخش‌ها و نیروهای مردمی خبر داد.

به گزارش هزارماسوله ، علیرضا حیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز آتش‌سوزی در جنگل ها و مرتع بوزین و مره‌خیل در بخش باینگان از روز دوشنبه (۲۱ خرداد)، گفت: این آتش‌‌سوزی بعد از چهار روز تلاش مستمر و شبانه‌روزی همه عوامل ، امروز (۲۵ خرداد) مهار شد.

 

 وی اظهار کرد: از ابتدای این آتش‌سوزی ستاد بحران استانداری و فرمانداری پاوه، نیروهای مردمی، سپاه، قرارگاه شهید کاظمی ، انجمن های مردم نهاد محیط زیستی، گروهای کوهنوردی ، منابع طبیعی، هلال احمر، بخشدار  ،شهرداری‌هاودهیاران بخش باینگان و … و با پشتیبانی خاص استاندار و نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس ،مدیرکل بحران استانداری و مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان پای کار بودند.

 

 به گفته فرماندار پاوه، از روز گذشته یک فروند بالگرد هوا فضای سپاه با انجام عملیات هلی برن و آب پاش و یک هواپیمای آبپاش ایلوشین نیز در فعالیت اطفای حریق مشارکت داشتند.

 

 حیدری چهار عامل اصلی شیب تند و صعب‌العبور منطقه، گرمای شدید، وزش باد و پوشش گیاهی غنی جنگلی و مرتعی را عامل دشواری اطفا حریق دانست و ادامه داد: با این وجود تمام امکانات و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف چهار شبانه‌روز برای اطفا حریق پای کار بودند.

 

 وی درباره وسعت حریق نیز یادآور شد: برآورد کارشناسی برای وسعت دقیق آتش‌سوزی در حال انجام می‌باشد.

 

 فرماندار پاوه همچنین از استقرار چند تیم پایش در منطقه نیز خبر داد تا در صورت شعله‌ور شدن مجدد آتش بتوان آن را دقایق اولیه و قبل از اینکه گسترده شود مهار کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد