گل كلم غني از ويتامين C

سرویس: بخش هورامیکد خبر: 30187|13:14 - 1392/04/12
نسخه چاپی
گل كلم غني از ويتامين C
هزار ماسوله : گل كلم فاقد کلروفيل موجود در گياهان ديگر مانند کلم بروکلي و کلم است اما داراي خواص ضد سرطاني از جمله سرطان ريه، کولون، سينه، مثانه و تخمدان است. مصرف اين گياه سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند.
 فعال نگه داشتن اين سيستم بسيار مهم است. در اين مطلب به نقل از «هلث نيوز» به چند خاصيت اين گياه اشاره شده است.
سم زدايي: همه انواع گياهان چليپايي از جمله گلپی حاوي ترکيباتي از «سولفور» است که سيستم سم زدايي بدن را تقويت مي کند و در نتيجه از بروز سرطان پيشگيري مي کند.دو ماده موجود در گلپی فعاليت آنزيم هاي مربوط به سم زدايي ماده سرطان زا را افزايش مي دهد.
رشد تومورهاي حساس به هورمون را کاهش مي دهد:ايندول نوعي ترکيب چليپايي است که متابوليزم هورمون ها را که مانع از رشد تومورهاي حساس به هورمون مي شود، افزايش مي دهد. سولفورافين موجود در گلپی مانع از رشد سلول هاي سرطاني مي شود.
داراي خاصيت آنتي اکسيدان است:«فيتونيوترينت» مانند بتاکاروتن، اسيد سيناميک، کورستين، روتين و ... با سلول هاي سرطاني مقابله مي کند.
اين گياه بدن را در ترميم «DNA» تقويت مي کند:مکانيزم ترميم دي ان اي براي عملکرد طبيعي سلول بسيار اهميت دارد.
ويتامين C: اين گياه غني از ويتامين C است که داراي خاصيت آنتي اکسيدان است و مي تواند از بروز سرطان پيشگيري کند. ويتامين C موجود در گلپی خطر استرس اکسيداتيو موجود در سلول ها را کاهش مي دهد و در نتيجه مانع از بروز سرطان مي شود.
منيزيم: گل كلم غني از منيزيم است که در مکانيزم کاهش اکسيداسيون در بدن نقش مهمي دارد. براي به دست آوردن خاصيت کامل، گلپی را بخارپز کنيد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد