یوسفی مطرح کرد

ضرورت تشویق مالیاتی و تسهیلاتی از سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301870|19:13 - 1403/04/10
نسخه چاپی
ضرورت تشویق مالیاتی و تسهیلاتی از سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار
نماینده مردم «پاوه و اورامانات» در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای مناطق کمتر برخوردار تسهیلاتی را در نظر بگیریم تا اگر فردی در مناطق مرزی و یا منطقه کمتر برخوردار اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند،به راحتی فعالیت خود را انجام دهد.

به گزارش هزارماسوله ،رستگار یوسفیدر گفتگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،در ارزیابی خود پیرو تخصیص بودجه استانی و رعایت عدالت در این بخش اظهار کرد: متاسفانه برخی از مناطق دچار عقب ماندگی‌های بودجه ای هستند که باید با تدابیر مناسب این عقب ماندگی ها جبران شود.

نماینده مردم «پاوه و اورامانات» در مجلس دوازدهم ادامه داد: به عنوان مثال حوزه انتخابیه بنده از دوران ستمشاهی دچار عقب ماندگی‌های زیادی است، ما باید این را قبول کنیم در دوران جنگ تحمیلی نیز وضعیت خوبی از لحاظ اقتصادی نداشتیم و در زمانی که در مناطق مرکزی سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی صورت می‌گرفت،مناطق مرزی از خاک کشور در برابر تهدیدات مراقبت می‌کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پارامترهای موجود برای تخصیص بودجه استانی، بیان کرد: اگر بخواهیم مناطق کمتر برخوردار توسعه یافته شوند، باید سایر پارامترهای موجود برای تخصیص بودجه استانی را در نظر بگیریم. به عنوان مثال اگر در نقاط مرزی ما اشتغال افزایش پیدا کند حتماً امنیت هم ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر نقاط مرزی ما توسعه پیدا کند،حتماً این به نفع کشور خواهد بود ادامه داد: به تعبیری اگر در هر نقطه‌ای سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند، دفاع از آن منطقه بیشتر خواهد شد. لذا ما معتقدیم اگر مرزهای آبادی داشته باشیم حتماً مراکز استان آبادی خواهیم داشت. از این رو رسیدن به این هدف نیاز به تزریق اعتبارات مناسب دارد.

نماینده مردم «پاوه و اورامانات» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : در حال حاضر یکی از قطب‌های بسیار مهم در حوزه گردشگری شهرستان‌های اورامانات است اما متاسفانه زیرساخت‌های مناسبی نظیر اماکن اقامتی و راه مناسب در این بخش وجود ندارد و ما با معضلات زیادی در این بخش مواجه هستیم. به واقع این قبیل مسائل را نمی‌توانیم با اعتبارات قطره چکانی و در سطح محدود کمیته برنامه‌ریزی استان‌ها که در شهرستان‌ها توزیع می‌شود،برطرف کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این رو در برخی از حوزه‌ها نیاز به بازنگری سیاست‌ها داریم،همچنین ما باید برای مناطق کمتر برخوردار تسهیلاتی را در نظر بگیریم تا اگر فردی در مناطق مرزی و یا منطقه کمتر برخوردار اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند،به راحتی فعالیت خود را انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما می‌توانیم برای سرمایه‌گذاران تخفیفات مالیاتی مناسبی در نظر بگیریم ادامه داد: امیدواریم مسئولین در سازمان برنامه و بودجه به این انتظارات و توقعات ما به درستی پاسخ دهند/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد