یادداشت/

از شاهو و‌پراو تا آرارات آورین

سرویس: اجتماعیکد خبر: 301909|17:14 - 1403/04/26
نسخه چاپی
از شاهو و‌پراو تا آرارات آورین
راه برگشت از روی تیغه های برف را سریعا در پیش می‌گیرد تا بدون صرف حتی یک فنجان چای و البته با دنیایی اکسیژن و انرژی آرارات زیبا را بسمت آورین ترک نماید.

به گزارش هزارماسوله ،از شاهو و‌زاولی ، از پراو و بیستون کوهستان خاطرات و خطرات پروازی از سر شوق و‌عشق بسمت (ئاگری )آرارات، کوهستان و قله دلدادگان در روزهای گرم و سوزان تیرماه توسط کاک حمید عنایتی کوهنورد توانمند و با اخلاق استان کرمانشاه و پاوه صورت گرفت.

مسیر جاده زیبا اما سوزان کرمانشاه به ارومیه و از آنجا به مرز بازرگان همانند برق و باد پیموده شد تا یادگاری ماندگار در تاریخ کوهنوردی ثبت و ضبط گردد.

در پای آگری ( آرارات ) استارت کار سرعتی زده شد .

همانند پلنگی تیز پا حرکت  بسمت قله  آغاز شد و این سر آغاز تلاشی نو شد.

هرچه به قله نزدیک و نزدیکتر میشد شوق دیدار وگرمای وجود سرمای مسیر را بی اثر می‌نمود.بسیار سریعتر از تصور بر پیشانی آرارات بوسه میزند و رکوردی ارزشمند ثبت میگردد تا این جوان ب‍ُرنای اورامانی حامل سلام شاهو به آگری باشدو پیوند برادریشان را مستحکمتر نماید.

راه برگشت از روی تیغه های برف را سریعا در پیش می‌گیرد تا بدون صرف حتی یک فنجان چای و البته با دنیایی  اکسیژن و انرژی آرارات زیبا را بسمت آورین ترک نماید.

در ادامه بعد از برگشت چند ساعته از کشور ترکیه و با تاریک شدن تقریبی هوا آورین را نیز با انرژیِ فراوانٍ برگرفته از آگری و با سرعتی عجیب آغاز مینماید و این قله زیبا نیز تسلیم اراده پولادین این جوان رعنای هورامانی میگردد.

بازگشتی سریع از آورین و استراحتی نسبتا سخت و کوتاه  در ماشین و حرکت بسمت بلقیس بام زیبای زنجان.در ابتدای صبح و با توان عالی بسمت بلقیس می‌شتابد و اوهم همانند قلل قبل راحتتر از فکر و خیال تحت سیطره اراده و توان حمید در میآید.

تصمیم میگرد از زنجان بسمت بام کردستان، قولی زلیخا برود و چلچمه بی نظیر را ملاقات نماید.کانی چاوش رش منتظر دیدار حمید است و با آب گوارایش مقدم پلنگ تیز پای اورامان را ارج می‌نهد.چشمه ها و‌آب مسیر چلچمه خستگی ناشی از دو روز تلاش را تقریبا می‌شویند.

بی درنگ کردستان را بسمت همدان و زیباییش ترک میکند تا خنکای الوند و کوبری و یخچال را تا بن‌ دندان لمس نماید.آخرین قله برنامه را با عشق فراوان به کوهستان می‌بوسد و‌کاری میکند کارستان.

این برنامه شاید اگر بی نظیر نباشد یقینا در تاریخ کوهنوردی کم نظیر است.فرزند شاهو و‌نور و کریسان کاری را انجام میدهد که بایستی ماهها نشست و برنامه نوشت تا چنین فکری قابلیت عمل بخود بگیرد. و این چنین ۵ قله در ترکیه و شمال‌غرب ایران صعود میشوند تا آینده ای بسیار روشن و زیبا در انتظار حمید عنایتی باشد.

مسیر طی شده با ماشین ۳۰۰۰ کیلومتر

روزهای برنامه ۲ شبانه روز و ۴ ساعت

زمان صعود ۵ قله جمعا ۶۳۸ دقیقه

تعداد قله های صعود  شده ۵ قله

ترکیه و استانهای ،آذربایجان غربی،زنجان،کردستان،همدان،کرمانشاه

 

صباح ولدبیگی.باشگاه کوهنوردی نور پاوه

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد