پسر طلایی در جمع رونالدو و پله‌ها

«نیمار» در راه افسانه ها

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 30556|10:16 - 1392/04/13
نسخه چاپی
هزار ماسولهك دلارام عظیمی: در فهرست رده بندی ستاره‌های جوانی که توانسته‌اند همراه با تیم ملی برزیل به عنوان قهرمانی دست یابند، نیمار بعد از پله و رونالدو قرار می‌گیرد.
هزار ماسوله به نقل از قدس آنلاين:  نیمار خرید جدید بارسلونا در شب فینال ماراکانا توجه جهانیان را به خود جلب کرد و پس از مسابقه گفت، تیمش به همه دنیا نشان داده که برزیل چگونه بازی می‌کند. نیمار یک لقب رسمی ندارد ولی تقریباً همه او را کراکه صدا می‌کنند. او در حالی که سه جایزه در دست داشت، در زمین مسابقه راه می‌رفت. نیمار ستاره اصلی فوتبال این روزهای برزیل است که همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده، اما او در رختکن برزیل هم بازیکن محبوبی است. 
وقتی فرد و تیاگوسیلوا او را در آغوش می‌گیرند، وقتی داوید لوئیز و دنی آلوس شادی خود را با او تقسیم می‌کنند، می‌توان فهمید که نیمار در سلسائو چهره محبوبی است. او نماد اصلی این تیم به شمار می‌رود. درست همان چیزی که اسکولاری سرمربی برزیل می‌خواست و کاری کرد که پدیده عصیانگر فوتبال این کشور به یک رهبر واقعی در زمین تبدیل شود. نیمار جدید دیگر باعث اخراج مربیان نمی شود و حریفانش را تهدید نمی کند. دیگر موهایش را زرد رنگ نمی کند و از مدل‌های عجیب و غریب فاصله گرفته است. با ادب و احترام در سالن کنفرانس مطبوعاتی حاضر می‌شود و گرم کن زرد رنگ تیم ملی برزیل را با شماره 21 روی آن بر تن دارد. همان پیراهنی که باید از آن لئاندرو دامیائو باشد. اما او پیش از شروع جام کنفدراسیونها به خاطر یک مشکل عضلانی از همراهی تیم ملی کشورش در این رقابتها باز ماند.
شماره 10 تیم ملی می‌گوید که دامیائو هم درکنار آنهاست و خیلی از این حرف او به فکر فرو می‌روند. از امروز همه او را با ستاره‌های سابق فوتبال ملی برزیل مقایسه می‌کنند. رونالدو پیش دستی کرده و گفته که نیمار وارث اوست. پله که از قدیم طرفدار پروپاقرص او بوده از سه سال پیش این حرف را زده و گفته بود که نیمار می‌تواند از او هم بهتر باشد. اما مرد شماره 10 سلسائو سرش را به نشانه تکذیب این حرفها تکان می‌دهد. او راه خودش را پیدا کرده و بعد از اینکه چند سال پیش چشمهای ناظران سانتوس را خیره کرده و آنها را به امضای یک قرارداد 10 هزار رئیسی با یک پسر پانزه ساله متقاعد کرده بود، حالا در کاتالونیا دستمزدی هفت میلیون یورویی در سال می‌گیرد که به این مبلغ باید پولهای دریافتی از 12 اسپانسر را هم افزود.
نیمار در مورد جام کنفدراسیون‌ها می‌گوید:«این تورنمنت استثنایی بود. یک رویای بزرگ را تحقق بخشیدیم. رویایی که از نظر من غیرممکن بود. اما برای خدا هیچ چیزی غیرممکن نیست. یک سال دیگر جام جهانی از راه می‌رسد و آن هم یک قصه جذاب دیگر خواهد بود. اما این گروه مقتدر در داخل و خارج از زمین می‌توانند پیروز شوند. می‌خواهیم نام ما هم همچون ستاره‌های بزرگ تاریخ سلسائو در ذهن همه ماندگار شوند.
نیمار با خواندن تیتر یکی از روزنامه‌های برزیلی که نوشته «تیکی تاکا به ما تعلق دارد» لبخند می‌زند و به اسکولاری نگاه می‌کند و می‌گوید:«سبک بازی ما عامل اصلی این موفقیت بود» در بارسلونا همه منتظر او نشسته‌اند:«من از کیفیت بازی اینیستا متعجب شدم» در حرفهای نیمار زیرکی به چشم نمی خورد. او فقط تحسین می‌کند. ماجراجویی در اروپا او را بیش از هرزمان دیگری کنجکاو کرده و شاید هم کمی نگران باشد. در حال حاضر فقط در دو تیم بازی کرده که سانتوس و تیم ملی برزیل بوده‌اند. دو دنیایی که همواره از او حمایت کرده اند«امیدوارم خیلی سریع در بارسلونا خودم را پیدا کنم و بتوانم به تیم کمک کنم» او نسبت به کمک فنی مسی برای پیشرفت هرچه سریع تر در بارسلونا امیدوار است. هنوز در حدی نیست که خودش را بازیکن تراز اول این تیم بداند و برایش بارسا تجربه ای جالب خواهد بود. مسی و نیمار نقاط اشتراک زیادی دارند. اگر جرقه لازم میان آنها زده شود، می‌توانند ترسناک ترین زوج خط حمله دنیا را شکل دهند. نیمار امیدوار است که در لالیگا مجبور نباشد با شهرت شیرجه زدن خود که برخی از حریفان به او نسبت داده اند، روزگار سپری کند. اما او هم باید مراقب باشد تا بیش از حد در زمینهای اروپایی اغراق نکند.«در زمین مسابقه باید از خودم دفاع هم بکنم.»
او این شیوه پرواز کردن روی زمین را از نبردهای خیابانی سائو ویسنته و در رقابتهای جام لیبرتادورس آموخته است. در آنجا مدافعان به ساقهای هیچ مهاجمی رحم نمی کنند. اما بارسلونا با شخصیت تیمی خود، بهترین محافظ برای او خواهد بود. برای عکاسان حاضر در جام کنفدراسیونها، لحظاتی که نیمار پسرش داوی لوکا را نوازش می‌کرد، سوژه‌های جالبی خلق شدند. پدر شدن در 19 سالگی شوخی نیست، ولی این نقش جدید در خارج از زمین مسابقه به نیمار کمک کرد تا بالغ تر شود. تماشای او در جریان تمرینات تیم جالب بود. او همیشه در بخش بدنسازی جلوتر از بقیه گروه می‌دوید و در زدن ضربات ایستگاهی فوق العاده عمل می‌کرد. نیمار همچون رونالدینیو قادر است با توپ کارهای غیرممکنی بکند.«قهرمانی تیم ما دوساعت شادی به مردم برزیل داد. سلسائو از اعتراضهای مدنی میلیون‌های برزیلی که خواهان کشور بهتری هستند، حمایت کرد» نیمار برای چند روزی به تعطیلات می‌رود. رونالدو مردی که بخش عمده امور بازرگانی نیمار در دست اوست، به او پیشنهاد چند اسپانسر جدید داده بود ولی نیمار که بارانی از پول روی سرش ریخته، درحال حاضر فقط به دریا و آفتاب فکر می‌کند. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد