شکست جوانان بسکتبالیست برابر برزیل

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 30970|16:38 - 1392/04/14
نسخه چاپی
هزار ماسوله: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران با قبول شکست برابر برزیل باید برای کسب رده یازدهمی جهان به مصاف برنده دیدار روسیه و آرژانتین برود.
هزار ماسوله به نقل از افكار نيوز:  ، تیم ملی بسکتبال جوانان ایران که از رسیدن به جمع هشت تیم نخست جهان بازماند برای کسب رده نهم جام جهانی ۲۰۱۳ به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۶۳ بر ۵۳ تن به شکست داد و حالا باید برای کسب رده یازدهمی جهان با برنده دیدار روسیه و آرژانتین نبرد کند.
 
جوانان ایران با ترکیب سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، وحید دلیرزهان، صالح فروتن و محمد یوسف‌وند برابر برزیل صف آرایی کردند و با دو امتیاز بهنام یخچالی از حریف پیش افتادند. دو تیم پایاپای کار می‌کردند و در امتیازآوری موفق بودند. دفاع منطقه‌ای ایران در مسابقه جواب می‌داد. جوانان با تمرکز بیشتری توپ‌های خود را پرتاب می‌کردند. در ادامه برزیل با تغییر بازیکنان زیر سبدش توانست در ریباند بهتر کار کند و از ایران پیش بیفتد. برزیل ۱۵ بر ۸ از ایران پیش افتاد و با استفاده از دفاع نفر به نفر جوانان ایران را کنترل کرد. برزیل در دقایق پایانی کوارتر نخست بهتر کار کرد و در نهایت ۱۹ بر ۱۰ ایران را شکست داد.
 
کوارتر دوم نیز با امتیازآوری برزیل آغاز شد. حریف آمریکایی جنوبی ایران همان ابتدا مجموع امتیازهایش را به عدد ۲۴ رساند و فاصله‌اش را دوبرابر کرد. برزیل در این کوارتر صاحب توپ و میدان بود. از یک طرف امتیازآوری می‌کرد و از طرف دیگر با دفاع تیمی متمرکز اجازه کار به جوانان ایران نمی‌داد. حریف آمریکایی ملی پوشان ۳۳ بر ۱۶ جلو بود و جوانان هرچه سعی داشتند با فضا سازی از سد دفاع حریف بگذرند موفق نبودند. در دقایق پایانی نیمه نخست تیم ملی با استفاده از ریباند‌های خوب موقعیت‌هایی برای گلزنی بدست آورد و مجموع امتیازهایش را به ۹ رساند و در نهایت کوارتر دوم را ۱۴ بر ۱۱ واگذار کرد.
 
کوارتر سوم در حالی آغاز شد که برزیل نیمه نخست را ۳۳ بر ۲۱ به سود خود تمام کرده بود. کوارتر سوم کم امتیاز بود و دو تیم در در حمله های خود ناکام بودند. برزیل دوباره توپ های سرعتی خود را افزایش داد و با استفاده از بازیکنان زیر سبد توانست امتیازآوری کند. جوانان ایران هرچه داشتند به نمایش می گذاشتند اما از نظر بدنی برابر حریف خود کم آورده بودند و نمی توانستند پایاپای گام بردارند.
 
برزیل ۱۱ بر ۴ در کوارتر سوم پیش بود و به امتیازآوری اش ادامه می داد. کادر فنی ایران نیز در این شرایط بازیکنان زیر سبد خود را تقویت کرد و توانست فاصله امتیازی را کاهش دهد. ایران با تغییر سیستم دفاعی خود به بازی برگشت و توانست در کوارتر سوم از برزیل پیشی بگیرد و مجموع امتیازی را نیز کاهش دهد. ریباند های خوب و پرتاب های با دقت ملی پوشان تا انتهای کوارتر سوم ادامه داشت و در نهایت ایران ۱۵ بر ۱۴ این کوارتر را با برد پشت سر گذاشت.
 
کوارتر پایانی مسابقه درحالی آغاز شد که برزیل ۴۷ بر ۳۶ از ایران پیش بود. ملی پوشان ایران همان ابتدا دو امتیاز دیگر نیز بدست آوردند. ملی پوشان در این کوارتر نیز عملکرد خوبی داشتند و در دفاع خوب کار می کردند. برزیلی ها با دفاع پرس خود را به ایران نزدیک کردند. دقایقا پایانی مسابقه دو تیم عملکردی پایاپای داشتند اما جوانان ایران همچنان برتری نسبی شان را حفظ می کردند. جوانان دراین کوارتر خیلی هماهنگ تر کار می کردند و در حالی که پنج دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود فاصله امتیازی را به عدد ۶ رساندند. برزیلی ها که حاشیه امنتیت خود را از دست داده بودند دوباره با تمرکز بر دفاع تیمی سعی داشتند برابر حمله های ایران قرار بگیرند. بازی ۵۶ بر ۵۰ به سود نماینده آمریکای جنوبی بود.
 
برزیل در دقایق پایانی کوارتر چهارم دفاع خود را قوی تر کرد و اجازه نداد روند امتیازآوری جوانان ایران ادامه پیدا کند و در پایان با اینکه کوارتر آخر را ۱۷ بر ۱۶ واگذار کرد در نهایت توانست ۶۳ بر ۵۳ به پیروزی برسد و برای کسب جایگاه نهمی جهان به کارش ادامه دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد