اینترنت پرسرعت به اورست صعود کرد

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 32937|08:58 - 1392/04/19
نسخه چاپی
هزار ماسوله:خدمات ارتباطی پرسرعت نسل چهارم توسط اپراتورهای هواوی و چاینا موبایل به قله‌ اورست صعود کرد و امکان اتصال به اینترنت را برای کوهنوردان به ارمغان آورد.
اینترنت پرسرعت به اورست صعود کرد
 
به گزارش هزار ماسوله به نقل از افكار نيوز:  بلندترین قله جهان امکان استفاده از ارتباطات نسل چهارم را برای کوهنوردان به ارمغان آورد و این مسلما قابل درک برای کسانی استکه به این قله صعود کنند و از آنجا به اینترنت متصل شوند و یا از طریق اسمارت‌فون خود تماس حاصل کنند.
 
هواوی و چاینا موبایل جزو اراتورهایی هستند که در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و هفته گذشته بود که دکل‌های ارتباطی نسل چهارم خود را بر فراز قله اورست مستقر کردند که در فاصله ۵۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.
 
در جشنی که بابت این موضوع تدارک دیده شده بود، مسئولان هر دو اپراتور از طریق ارتباط ویدئویی بر فراز اورست با ۲۰۰ میهمان مستقر در مکانی مسقف، به تشریح زیرساخت‌های این پروژه پرداختند و درباره سرمایه‌گذاری‌های خود توضیحاتی را به مخاطبان از طریق ارتباطات زنده دادند.
 
البته پیش از این و در سال ۲۰۰۸ نیز این دو اپراتور با همکاری یکدیگر ارتباطات تلفنی از طریق شبکه سلولی را تا ارتفاعاتی از اورست به ارمغان آورده بودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد