حتي مقادير طبيعي ذرات آلوده هوا نيز خطر سرطان ريه را افزايش مي دهند

سرویس: بخش هورامیکد خبر: 33161|18:00 - 1392/04/19
نسخه چاپی
حتي مقادير طبيعي ذرات آلوده هوا نيز خطر سرطان ريه را افزايش مي دهند
هزار ماسوله: محققان علوم پزشکی در اروپا اعلام کردند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا، خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد حتی اگر میزان ذرات آلوده معلق در هوا ،‌کمتر از حد معمول آن باشد.
هزار ماسوله:  مطالعه دیگر محققان نیز حاکی است قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا ، به افزایش خطر ابتلا به نارسایی قلبی می انجامد.
محققان همه گیر شناسی در اروپا می گویند بین ابتلا به سرطان ریه و استنشاق ذرات آلوده هوا ، ارتباط کاملا روشنی وجود دارد.
بررسی محققان بر روی 17 مطالعه قبلی که بر روی 312 هزار نفر در نه کشور اروپایی انجام گرفت به صورت مقاله ای در شماره اخیر نشریه لانست سرطان شناسی منتشر شده است.
با اینکه سازمان بهداشت جهانی ، ورود مقدار کمی از ذرات آلوده به ریه را مجاز می داند ولی بررسی محققان اروپایی نشان داد ذرات آلوده در هوا ، به هر میزان ممکن ، افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه را در پی دارند.
دکتر اوله راسکو نیلسن و همکارانش در مرکز تحقیقات انجمن سرطان دانمارک در کپنهاگ می گویند : ما دریافتیم میزان ذرات آلوده ، حتی کمتر از حد مجاز نیز ، قادرند خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهند.
دکتر جان آیرز و همکارانش در دانشگاه بیرمنگام انگلیس نیز می گویند : اکنون هیچ تردیدی نیست که ذرات ریز آلوده کننده هوا ، یکی از دلایل اصلی بروز سرطان ریه هستند.
محققان دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند نیز با بررسی 35 مطالعه پیشین در 12 کشور اروپایی دریافتند قرار گرفتن در معرض میزان کم آلوده کننده های هوا در کوتاه مدت به افزایش خطر بستری شدن در مراکز قلبی و نارسایی قلبی به میزان دو تا سه درصد منجر می شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، محققان می گویند با کاهش آلودگی هوا می توان سالانه نزدیک به هشت هزار مورد نارسایی قلبی را از خطر بستری شدن در بیمارستان رهانید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد