انتقادسازمان عفو بین الملل از ارتش مصر

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 33442|08:26 - 1392/04/20
نسخه چاپی
هزار ماسوله: سازمان عفو بین‌الملل امروز با انتقاد شدید از ارتش مصر اعلام کرد مدارک و شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی در جریان درگیری‌های اخیر این کشور متوسل به زور و خشونت شده است.
هزار ماسوله: به نقل از خبرگزاری فرانسه، "حسیبه حاج صحراوی" معاون مدیرکل سازمان عفو بین‌الملل امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدارک و شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی مصر در جریان درگیری‌های اخیر این کشور متوسل به زور و خشونت شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه در جریان درگیری‌های مخالفان و موافقان "محمد مرسی" رئیس جمهور معزول این کشور، دست‌کم 51 نفر از طرفداران مرسی کشته شدند.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود همچنین از ارتش مصر خواست تا برای جلوگیری از وقوع فاجعه در این کشور خویشتن‌داری کند.

صحراوی اظهار داشت: حزب اخوان المسلمین مدعی شده است که پلیس و نیروهای ارتش طرفداران مرسی را هنگامی که نماز صبح را اقامه می‌کردند، قتل‌عام کردند در حالی که ارتش نیز مدعی است از سوی "تروریست‌ها" هدف حمله قرار گرفته است.

وی در این بیانیه می‌افزاید: اگرچه ارتش مدعی است معترضان در جریان درگیری‌های روز دوشنبه ابتدا حمله کردند و هیچ کودک و یا زنی در این حادثه زخمی نشد، مدارک دست اولی که توسط سازمان عفو بین‌الملل جمع‌آوری شده است حکایت از تصویری کاملاً متفاوت از این درگیری‌ها دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد