کاهش قیمت ارز و سکه ادامه دارد

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 38511|08:06 - 1392/04/30
نسخه چاپی
شنبه 29 تیر 1392 قیمت دلار بار دیگر به روند کاهشی ادامه داد و در مرز 3هزار تومان قرار گرفت تا فعالان بازار با پیش‌بینی ادامه روند نزولی، خود را برای شکستن خط 3 هزار تومان در روزهای آینده آماده سازند.
هزار ماسوله به نقل از همشهري: هر دلار آمریکا با نرخ 3‌هزار و 80تومان فرخته شد تا نسبت به روز پنجشنبه حدود 100تومان ارزان‌تر شده باشد. تعدادی از فعالان بازار دلیل اصلی آغاز موج جدید ریزش قیمت‌ها را در نزدیک‌شدن به زمان پایان کار دولت دهم و آغاز فعالیت دولت یازدهم، جست‌وجو می‌کنند. برخی از فعالان بازار نیز نامه نمایندگان کنگره آمریکا به اوباما و ایجاد تأخیر در لایحه تحریمی جدید این کشور را دلیلی برای بهبود روابط بین‌المللی در دولت آینده می‌دانند و آن را در کاهش قیمت‌ها تأثیر‌گذار قلمداد می‌کنند.
 
از سوی دیگر هم عده‌ای معتقدند دولت دهم، در روزهای آخر تلاش می‌کند قیمت دلار را پایین بیاورد تا نرخ تحویل ارز از دولت دهم به یازدهم را در سطح پایینی رقم بزند. در این خصوص اسدالله عسگراولادی به فارس گفت: دولت به‌دنبال آن است تا دلار را با قیمت 3هزار تومان به دولت یازدهم تحویل دهد. این عضو اتاق بازرگانی افزود: شاید قیمت اسکناس دلار پایین آمده باشد و آن هم به این دلیل است که مردم پول خود را در بازار نقد می‌کنند، اما حواله برای واردات کم شده است.
 
موج جدید کاهش قیمت دلار از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و در روزهای پنجشنبه و شنبه نیز ادامه یافت تا قیمت خرید هر دلار آمریکا تا 3هزار تومان کاهش یابد. یورو نیز مانند دلار دچار کاهش قیمت شد تا با نرخ 4هزار و 100تومان فروخته شود.
کاهش نرخ ارز موجب شد تا بهای سکه بهار آزادی نیز طی این 3 روز حدود 60هزار تومان کاهش یابد و به یک میلیون و 35هزار تومان برسد. بهای هر گرم طلای 18عیار هم با کاهش 4هزار تومانی به 99هزار تومان رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد