تکواندوي ايران نايب قهرمان جهان شد

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 39187|11:16 - 1392/04/31
نسخه چاپی
تيم ملي تکواندوي مردان ايران با کسب يک مدال طلا و دو نقره عنوان نايب قهرماني بيست و يکمين دوره از مسابقات قهرماني جهان در مکزيک را کسب کرد.
هزار ماسوله به نقل از ورزش سه:  بيست و يکمين دوره از مسابقات تکواندوي قهرماني جهان از روز 24 تيرماه به مدت يک هفته درسالن " اکس پوزيتور سنتر" شهر پوئبلا پيگيري شد که در پايان و در بخش مردان تيم ملي تکواندوي ايران پس از کره جنوبي عنوان نايب قهرماني را کسب کرد.
 
به گزارش ايسنا ، در اين دوره از رقابتها تيم ملي کره جنوبي با کسب سه مدال طلا، يک نقره و يک برنز در مجموع با 60 امتياز عنوان قهرماني را کسب کرد، تيم ملي ايران با کسب يک مدال طلا ، دو نقره و مجموع 48 امتياز عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داد. تيم ملي مکزيک هم با کسب يک مدال طلا، دو نقره و يک برنز و 47 امتياز عنوان سومي را کسب کرد. بهنام اسبقي در وزن چهارم مدال طلا، سجاد مرداني در وزن هشتم و هادي مستعان در وزن دوم مدال هاي نقره ايران در اين مسابقات را کسب کردند.
 
در مسابقات قهرماني جهان تيم هاي اول تا سوم جدول رده بندي براساس مرغوبيت مدال تعيين نمي شوند بلکه به هر تيم براساس حضور در جدول، شرکت در مسابقات، کسب هر پيروزي و رنگ مدال امتياز داده مي شود.
 
در مسابقات تکواندوي قهرماني جهان رده بندي امتيازي بخش مردان بانوان به صورت جداگانه محاسبه شده و به تيم هاي برتر هر بخش جام هاي جدا اهدا مي شود.
 
تيم ملي مردان ايران با ترکيب احسان نقيب زاده، هادي مستعان ، محمد خمسه ، بهنام اسبقي ، مسعود حاجي زواره ،اميد عميدي، مهدي خدابخشي و سجاد مرداني در اين دوره از مسابقات شرکت داشت. اين ملي پوشان براي نخستين بار حضور در مسابقات قهرماني جهان را تجربه مي کردند و ترکيب تيم ملي نسبت به دوره قبل کاملا متفاوت بود.
 
مرتضي کريمي به عنوان سرمربي، مرتضي سلطاني به عنوان مربي و هادي افشار مربي بدنساز همراه تيم ملي در مکزيک بودند.
 
تيم ملي بانوان ايران هم با ترکيب فريده رشيدي،‌ پريسا قرباني، سوسن حاجي‌پور و شکرانه ايزدي در مسابقات حضور داشت. زهرا سروي سرپرست، مريم آذرمهر سرمربي و فاطمه صفرپور مربي تيم ملي بودند که همه ملي پوشان از دور مسابقات حذف شدند.
 
در بيست و يکمين دوره مسابقات تکواندوي قهرماني جهان در مکزيک 872 ورزشکار در قالب 134 کشور حضور داشتند.
 
تيم ملي ايران در دوره قبل مسابقات قهرماني جهان در کره جنوبي که رضا مهماندوست هدايت تيم را بر عهده داشت با کسب سه مدال طلا،يک نقره و دو برنز براي نخستين بار در تاريخ، عنوان قهرماني را کسب کرده بود.عليرضا نصرآزاداني، يوسف کرمي و فرزاد عبدالهي طلايي هاي ايران، کورش رجلي مدال نقره و محمد باقري معتمد و ميثم باقري مدال برنز را کسب کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد