آغاز دور پنجم مذاکرات دو کره

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 39202|11:45 - 1392/04/31
نسخه چاپی
دور پنجم مذاکرات دو کره درخصوص بازگشایی مجتمع صنعتی مشترک کائه سونگ امروز دوشنبه در حالی آغاز شد که نشست های قبلی بر سر تبیین چارچوبی برای ازسرگیری فعالیت این مجتمع نتیجه ای نداشت .
هزار ماسوله به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، کار و تولید در مجتمع صنعتی کائه سونگ از زمانی تخلیه 53 هزار کارگر کره شمالی از این منطقه در ماه آوریل تاکنون به تعلیق در آمده است .
 
مقامات دو کره در طول ماه میلادی کنونی چهار بار با یکدیگر دیدار کرده اند و مذاکرات امروز نیز بار دیگر در محل کائه سونگ برگزار می شود .
 
کیم کی وونگ رئیس هیئت مذاکره کننده کره جنوبی  در آستانه مذاکرات امروز اعلام کرد :‌« ‌ما نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که به نتیجه ای قابل قبول برای مردم کره جنوبی دست پیدا کنیم . »
 
سئول تاکید دارد کره شمالی باید تضمین های لازم را به منظور جلوگیری از تکرار آنچه کره جنوبی تعطیلی یکجانبه این مجتمع از سوی پیونگ یانگ می نامد ارائه دهد .
 
کره شمالی نیز می گوید این کشور مسئول تعطیلی این مجتمع نیست بلکه اقدامات خصمانه و ارعاب آمیز کره جنوبی به ویژه برپایی رزمایش های مشترک نظامی با آمریکا موجب به تعطیلی کشاندن این مرکز تجاری می شود .
 
کره جنوبی پیشنهاد کرده است به شرکتهای خارجی اجازه فعالیت در مجتمع صنعتی کائه سونگ داده شود به این امید که حضور شرکت های خارجی تعطیل کردن فعالیت این مجتمع را از سوی کره شمالی به مراتب دشوارتر سازد .
 
کره شمالی نیز ازسرگیری بی قید و شرط فعالیت این مجتمع را خواستار است و دو طرف یکدیگر را به عدم صداقت در فرایند مذاکرات متهم می کنند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد