پیروزی پرسپولیس دراولين گام لیگ برتر

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 40820|08:20 - 1392/05/03
نسخه چاپی
ضربه پنالتی پرسپولیس را در نیمه نخست حامد لک دروازه بان تراکتور سازی تصاحب کرد و دوضربه سر بازیکنان پرسپولیس با اصابت به تیر افقی دروازه تراکتورسازی به خارج رفت.
هزار ماسوله به نقل از شبكه خبر: تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین گام سیزدهمین دوره  لیگ برتر فوتبال امسال تیم تراکتور سازی تبریز را با یک گل شکست داد.

 دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی از ساعت 22:15 در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

رضا حقیقی در دقیقه 20 یک ضربه پنالتی را از دست داد. ضربه او را حامد لک دروازه‌بان تیم تراکتورسازی مهار کرد و توپ برگشتی را هم رضا حقیقی با ضربه سر به تیرک افقی زد و توپ به اوت رفت. این اولین پنالتی لیگ سیزدهم بود که گل نشد.

در دقیقه 30 ضربه سر محمد نوری را لک با کمک تیر دروازه به کرنر فرستاد و دومین فرصت مسلم گلزنی پرسپولیس از دست رفت.

سید مهدی سیدصالحی در دقیقه 80 در موقعیت تک به تک با یک ضربه فنی گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند.

محسن قهرمانی داور مسابقه به محمد ابراهیمی از تراکتورسازی و رضا حقیقی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

مرتضی اسدی کاپیتان تراکتورسازی در دقیقه 49 با دریافت کارت قرمز از میدان اخراج شد. اسدی اولین اخراجی لیگ برتر سیزدهم است.

در دیدار دیگرچهارشنبه شب که از ساعت 22:00 آغاز شد، استقلال خوزستان به مصاف ذوب آهن اصفهان رفت که بازی با نتیجه دو بر صفر به سود  استقلال خوزستان به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محسن بنگر، میثم حسینی، رضا حقیقی(از دقیقه 73 مهرداد کفشگری)، سید مهدی سیدصالحی، غلامرضا رضایی( از دقیقه 66 پیام صادقیان)، قاسم دهنوی، محمد نوری و هادی نوروزی( از دقیقه 86 حمید علی عسگر)

سرمربی: علی دایی

 

ترکیب تراکتورسازی تبریز:

حامد لک،‌ حبیب گردانی، محمد نصرتی، مرتضی اسدی، محمد ایرانپوریان،‌ مهدی کیانی، مهدی کریمیان، علی کریمی(از دقیقه 82 میثم بائو)، جواد کاظمیان (از دقیقه 53 فرشید طالبی)، محمد ابراهیمی و سعید دقیقی (از دقیقه 63 محسن ربیع‌خواه)

سرمربی: مجید جلالی

محسن قهرمانی داور مسابقه به محمد ابراهیمی از تراکتورسازی و رضا حقیقی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

در بازی  دیگر این هفته   که از ساعت 22:00 آغاز شد، استقلال خوزستان به مصاف ذوب آهن اصفهان رفت  که این دیدار نیز 2 بر صفر به سود ذوب آهن به پایان رسید.

 

مصاحبه دایی

علی دایی پس از برتری یک بر صفر تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز ضمن تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: تیم ما در اولین بازی خود در لیگ برتر بد بازی نکرد و توانست به یک پیروزی خوب برسد. پرسپولیس در این بازی نواقص زیادی داشت اما با این حال دست همه شاگردانم درد نکند چرا که هر چه داشتند در زمین گذاشتند.

وی افزود: در هر دو نیمه شرایط پرسپولیس بهتر از تراکتورسازی بود و می‌توانستیم با گل‌های بیشتر این تیم را شکست دهیم اما خدا را شکر پیروز شدیم که در شروع لیگ خیلی مهم است.

سرمربی پرسپولیس ضمن ابراز خرسندی از برتری مقابل تراکتورسازی گفت: با اینکه پرسپولیس در این بازی پیروز شد اما اعتقاد دارم این تیم هنوز آن تیمی نیست که من می‌خواهم و باید با کار زیاد به تیمی ایده‌آل برسیم. از همه شما و هواداران می‌خواهم ما را در ادامه راه کمک کنند.

دایی با یادآوری اینکه تیمش در اول راه است، گفت: در یک بازی بسیار دشوار پیروز شدیم اما باید در ادامه بیشتر از این زحمت بکشیم. امیدوارم در بازی بعدی حق هواداران پرسپولیس را بدهیم.

خبرنگاری در این نشست خبری به بلوغ تاکتیکی پرسپولیس اشاره کرد و از دایی در خصوص استفاده از مهاجمان سرزن و سانتر از جناحین پرسید که وی در پاسخ گفت: تقریبا دو ماه است روی این تیم کار کرده‌ایم تا به اینجا رسیده است.

وی ادامه داد: برای سانتر از جناحین و استفاده از ضربات سر برنامه داشتیم و به همین خاطر من دو مهاجم سرزن جذب کردم که از توانایی‌های آنها استفاده کنیم. در نیمه نخست هم چند موقعیت از روی ارسال از جناحین استفاده کردیم که یک بار ضربه نوری به تیر دروازه برخورد کرد.

دایی اظهار داشت: نیمه دوم سانتر کردیم اما باید بگویم تمام فوتبال ما استفاده از سانتر و سرزنی نیست. ما برای رسیدن به عمق دفاع حریف هم برنامه داریم.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: بازیکنان من به هیچ عنوان حق ندارند از دفاع به صورت مستقیم بازی کنند. سعی می‌کنیم از کناره‌ها استفاده کرده و روی دروازه حریف توپ بریزیم. در این بازی پس از آنکه مدافع تراکتورسازی اخراج شد کار در یک نیمه از زمین دنبال شد و به خاطر فشردگی زیاد و اینکه تیم تراکتورسازی به ما فضا نداد همه کار کردیم تا به گل برسیم.

وی تصریح کرد: ایراد در تیم من زیاد است و باید به کمک شما این ایرادها را رفع کنیم.

 علی دایی پس از نشست خبری اش در جمع دوربین‌های تلویزیونی درباره این که چرا در دیدار نمادین منتخب جام جهانی 98 فرانسه و تیم ملی 2014  شرکت نکرد ؟ گفت : همه شما می‌‌گویید بازیکنان 98 فرانسه حماسه خلق کردند و به نظرم برگزاری چنین بازی‌هایی حکم هیچ را دارد.

وی افزود: دوست دارم در بازی‌هایی شرکت کنم که فوتبالی باشد نه اینکه سمت و سوی دیگری کشیده شود و بوهای دیگری به مشام برسد. چون می‌دانستم این بازی در شأن بچه‌هایی که تاریخ‌ساز بودند نبود شرکت نکردم.  از قبل می‌دانستم چنین اتفاقی می  افتد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه خداداد عزیزی این دیدار را به تقابل عبدالله موحد با حمید سوریان تشبیه کرده بود گفت: مطمئنا همین طور است. شاید نفس این کار خوب باشد ولی نحوه انجام دادن آن مهم است.

دایی عنوان کرد: به مدت 30 دقیقه بازیکنانی که در جام جهانی بازی کرده بودند در گوشه‌ای ایستادند و مراسم‌هایی برگزار شد که در هیچ جای دنیا برگزار نمی‌شود. با این کار ارزش های خودمان را پایین می‌آوریم.

وی درباره این که محمد رویانیان اعلام کرده که ممکن است، کریم انصاری‌ فرد به پرسپولیس بازگردد، گفت: من مسئولیت فنی تیم را برعهده دارم و در رابطه با مسائل فنی و بازیکنان صحبت خواهم کرد. نمی‌دانم چه خبر شده و بهتر است این مسئله را از رویانیان که مدیرعامل باشگاه است سوال کنید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد