تا یکشنبه به تظاهرات ادامه می‌دهیم

واکنش طرفداران مرسی به ضرب الاجل ارتش

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 41724|08:42 - 1392/05/05
نسخه چاپی
طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در واکنش به ضرب الاجل ارتش اعلام کردند تا روز یکشنبه به تظاهرات ادامه خواهند داد.
هزار ماسوله به نقل از باشگاه خبر نگاران: خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در قاهره، درباره اوضاع مصر در آستانه تظاهرات امروز گفت: هر دو طرف طرفداران و مخالفان محمد مرسی برای برگزاری تظاهرات امروز در قاهره آماده می‌شوند. گروههای مختلف جوانان انقلابی مصر از جمله جنبش تمرد از مردم برای شرکت در تظاهرات به دعوت عبدالفتاح السیسی دعوت کردند. هفت راهپیمایی به سوی میدان التحریر و کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه برگزار خواهد شد. قرار است بیست تظاهرات هم در استانهای مختلف مصر برگزار شود. 
 
وی افزود: مخالفان کودتای نظامی در مصر در میدان رابعه العدویه قاهره و دیگر مناطق این کشور هم اعلام کردند تظاهرات آنها تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و تظاهرات آنها به صورت مسالمت آمیز برگزار خواهد شد. 
 
در همين حال؛ رسانه‌های مصری از استقرار نیروهای امنیتی در میدان التحریر و مناطق نزدیک رابعه العدویه خبر دادند. ارتش مصر با صدور بیانیه‌هایی در مورد منحرف شدن تظاهرات از روند مسالمت آمیز هشدار داد. طرفداران محمد مرسی اتهامات علیه خود در مورد اقدامات تروریستی را رد می کنند. 
 
خبرنگار الجزیره خاطر نشان کرد: زره پوشها و تانک‌های ارتش مصر در مناطق مختلف قاهره به چشم می‌خوردند. وزیر کشور مصر شخصا استقرار نیروهای امنیتی در قاهره را زیر نظر دارد. ارتش و پلیس مصر نخستین بار مسئولیت تامین امنیت تظاهرکنندگان را برعهده دارند. نیروهای امنیتی مصر برای جلوگیری از ورود طرفداران محمد مرسی به قاهره تلاش می‌کنند تا شما تظاهرکنندگان در میدان رابعه العدویه کمتر باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد