بيماري هاي دهان و دندان از عوارض ديابت

سرویس: بخش هورامیکد خبر: 42328|08:34 - 1392/05/06
نسخه چاپی
بيماري هاي دهان و دندان از عوارض ديابت
تعدادي از محققان آمريکايي پس از ارزيابي داده هاي بيش از ۲هزار و ۵۰۰ فرد بالاي ۵۰ سال دريافتند، بيماران مبتلا به ديابت نوع يک يا دو در معرض بيماري هاي دهان و دندان هستند. به نقل از سايت «MSN» در اين تحقيقات مشخص شد افراد مورد مطالعه، ۱۰ دندان خود را از دست داده اند و احتمال ابتلاي آن ها به آبسه دندان نيز بالاست.
 به گفته محققان نظريه هاي متعددي وجود دارد که ارتباط بين ديابت و پوسيدگي دندان را نشان مي دهد. يک نظريه اين است که بالا بودن قند خون در ارسال مواد مغذي و دفع ضايعات از بافت بیره اختلال به وجود مي آورد و به مرور زمان، اين امر منجر به بيماري بیره و در نتيجه از دست دادن دندان مي شود. افرادي که بيماري خود را به خوبي کنترل نمي کنند دچار پوسيدگي دندان مي شوند و افرادي که بيماري را کنترل مي کنند احتمالا دچار بيماري بیره مي شوند اما مبتلايان به ديابت براي پيش گيري بايد چه اقدامي کنند؟
اين افراد علاوه بر مسواک زدن روزانه و استفاده منظم از نخ دندان بايد سالي ۴ بار نزد دندان پزشک بروند. به گفته متخصصان، بيماري بیره هنگامي شروع مي شود که باکتري موجود در دندان با سفت شدن به جرم تبديل مي شود و تنها دندان پزشک است که مي تواند اين جرم را از روي دندان پاک کند. همچنين به اين افراد توصيه مي شود از مصرف خوراکي هاي شيرين بپرهيزند و از خوراکي هايي مانند سيب، کرفس و زردک استفاده کنند.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد