وبلاگ حرفهای نیمه خصوصی یک رسانه ای نوشت:

«شبکه نیم» آغازی بر پایان من و تو

کد خبر: 42368|09:51 - 1392/05/06
نسخه چاپی
«شبکه نیم» آغازی بر پایان من و تو
 شبکه ضدانقلاب من و تو که سعی داشت در آغاز کار، خود را شبکه ای کاملا خانوادگی و دردراستای تعریف سبکی جدید از زندگی برای ایرانیان معرفی کند، با شکست های سیاسی پی در پی در صحنه سیاست، با ریزش مخاطب روبرو شد و چاره ای نداشت تا به طریقی، برای بودجه کلان خود توجیه بتراشد.
 
این شبکه روزگار طلایی خود را خیلی زودتر از آنچه فکرش را می کرد پشت سر گذاشت و پس از اندکی مجبور شد دومین شبکه خود که مختص پخش برنامه های مستند بود را تعطیل کند. اما این اقدام برای کاهش هزینه ها هم کارساز نبود و دست اندرکاران این شبکه به فکر افتادند تا از طریق جلب مخاطب جدید، راه را برای ادامه فعالیتشان هموار کنند. 
 
از دل همین سیاست بود که برنامه «شبکه نیم» بیرون آمد. برنامه ای طنز که با ساخت عروسک مسئولان جمهوری اسلامی، سعی در هجو این شخصیت ها دارد.
 
«شبکه نیم» جدا از ساخت عروسک ها که تا حدودی به چهره های اصلی نزدیک است، از نظر محتوا به شدت با ضعف و هجو روبرو است و دست خالی برنامه سازان را برای یاری گرفتن به سوی مخاطبان دراز کرده است.
 
«شبکه نیم» با شکستن مرزهای اخلاقی و توهین های دور از واقعیت به شخصیت های تراز اول ایران، تیر خلاص به اعتماد مخاطبان این شبکه را شلیک کرده است. اگر چه ممکن است این تیررها شده مدتی در فضای ذهنی مخاطبان معلق بماند و خیلی زود به هدف نخورد اما بی شک چنین کارهای غیر اخلاقی، در هیچ مرام و مسلکی پذیرفتنی نبوده و نیست.
 
بی شک در آینده ای دور یا نزدیک، همان مخاطبانی که با اشتیاق در پی دانلود یا دیدن این برنامه از روی ماهواره هستند، در ضمیر ناخودآگاه خود، حجم توهین ها و بی اخلاقی های این برنامه را تاب نمی آورند و ریزش مخاطب نه تنها این برنامه که کل شبکه من و تو را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
 
این واقعیت در دنیای رسانه از روشنترین اصول مخاطب شناسی است و تعجب نگارنده بیشتر از هر چیز از این موضوع برنگیخته شده که چرا چنین رسانه هایی با ادعای کارشناسی های دقیق و علمی دچار چنین اشتباهت بزرگی می شوند!
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد