حمله به حامیان مرسی کار پلیس نبود

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 42853|09:53 - 1392/05/07
نسخه چاپی
وزیر کشور مصر با بیان اینکه نیروهای پلیس مصر در رخدادهای اخیر به سمت طرفداران اخوان المسلمین آتش نگشودند، اعلام کرد که حامیان مرسی با دروغ جلوه دادن رخدادهای جمعه، در صدد سوء استفاده سیاسی از آن هستند.
هزار ماسوله به نقل از ايسنا:  ،‌ محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر اعلام کرد که حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر رخدادهای جمعه را طور دیگری جلوه می‌دهند تا از آن سوء استفاده سیاسی کنند. 
 
وی با بیان اینکه نیروهای پلیس روز جمعه هیچ گلوله‌ای شلیک نکرده‌اند، اعلام کرد: من به همه اطمینان می‌دهم پلیس تنها در نزدیکی محل تظاهرات در خیابان النصر و میدان رابعه العدویه مستقر بود و حمله به تظاهر کنندگان از جانب پلیس و یا دیگر نیروهای تحت فرمان وزارت کشور نبوده است. 
 
وزیر کشور مصر تصریح کرد: نیروهای پلیس به سمت تحصن‌کنندگان نرفتند، بلکه این حامیان مرسی بودند که به سمت پلیس آمدند تا درگیری به وجود آورده و از آن سوء استفاده سیاسی کنند. 
 
وی با بیان اینکه 73 تن در هنگام درگیری‌ها بازداشت شدند، اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک و "با کم‌ترین تلفات"، تحصن‌کنندگان حامی محمد مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه، متفرق خواهند شد. 
 
محمد ابراهیم تصریح کرد: امیدواریم که آنها بیاندیشند و پیش از آنکه ما با زور به تحصن‌ها پایان دهیم، خودشان این کار را انجام دهند. 
 
پس از اینکه قاضی تحقیقات روز جمعه دستور حبس موقت محمد مرسی به مدت 15 روز را صادر کرد، وزیر کشور مصر اعلام کرد که احتمال می‌رود که مرسی در زندان طره حبس شود که حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر نیز ر آنجا در حبس به سر می‌برد. 
 
وی عنوان داشت: در صورتی که این تصمیم اتخاذ شود که مرسی در یکی از زندان‌های وزارت کشور بماند، وی در یک زندان امن حبس خواهد شد اما در هر صورت قاضی تحقیقات مکان بازداشت مرسی را تعیین می‌کند. 
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه گزارش داد که رئیس‌جمهور برکنار شده مصر از زمان بازداشتش در سه ژوئیه مورد بازجویی بازپرسان سازمان اطلاعات نظامی قرار گرفته و با وی در خصوص اقداماتش در زمان ریاست جمهوری و در خصوص اخوان المسلمین بازجویی می‌شود. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد