جباری به استقلال رسید

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 43704|10:24 - 1392/05/09
نسخه چاپی
هفته دوم لیگ برتر فوتبال پنجشنبه با برگزاری ۵ دیدار آغاز می‌شود و روز جمعه با ۳ مسابقه به پایان می‌رسد.
 هزار ماسوله به نقل از افكار نيوز: هفته دوم لیگ برتر فردا (پنج‌شنبه) آغاز می‌شود. مهمترین دیدار این هفته را دو تیم مدعی استقلال و سپاهان انجام خواهند داد؛ جایی که همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی دوخته شده است.
 
* استقلال - سپاهان (ورزشگاه آزادی)
 
رویارویی دو تیم مدعی استقلال و سپاهان همواره به اندازه کافی حساس و پر حاشیه بوده اما در لیگ سیزدهم این دیدار چاشنی ویژه‌ای خواهد داشت. دو تیم در سال ۹۲ دوبار در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که یکبار سپاهان توانست استقلال را از جام حذفی کنار بگذارد و بار دیگر تساوی دو تیم زمینه‌ای برای قهرمانی استقلال در لیگ برتر شد. سومین جدال دو تیم در ورزشگاه آزادی اما حال و هوای دیگری دارد. 
 
رفتن مجتبی جباری از استقلال به سپاهان سایه سنگینی بر این دیدار انداخته و علاوه بر جباری طلایی پوشان اصفهانی علی حمودی را نیز از جمع آبی پوشان جدا کرده و آرش افشین را در آستانه استقلالی شدن به اصفهان کشاندند. در مقابل استقلال نیز احمد جمشیدیان را به خدمت گرفته و اکنون بعد از نبردی بی امان در فصل نقل و انتقالات و خاطرات تمام دیدارهای حساس این دو تیم در گذشته، شاگردان قلعه نویی و کرانچار برای رویارویی دیگری پای در میدان خواهند گذاشت. 
 
هر دو تیم هفته نخست را با پیروزی پشت سر گذاشتند و اکنون طبق عادت دیرینه قصد دارند تا روند موفقیت در هفته های ابتدایی لیگ برتر را حفظ کنند چراکه امتیازهای هفته اول همواره پایه اصلی قهرمانی این دو تیم در لیگ‌های گذشته بوده است. جای محرم نویدکیا، فرشید طالبی و محمدرضا خلعتبری نیز در این دیدار به شدت خالی است.
 
چهره ویژه: بی تردید چهره ویژه این دیدار مجتبی جباری است. برای هواداران استقلال و حتی بازیکنان این تیم دشوار باشد که به میدان نگاه کنند و جباری را در لباس حریف استقلال ببینند. اگر بازیکنان استقلال در این دیدار چندباری به جباری پاس اشتباه دهند نباید به آنها خرده گرفت و از سوی دیگر باید دید هواداران آبی پوش در دو راهی تشویق یا توهین کدام راه را برای رویارویی با بازیکنی که روزگاری زیدان آنها بود پیدا خواهند کرد. اگر جمشیدیان مصدوم نبود، او هم می توانست از چهره‌های ویژه این بازی باشد.
 
* سایپا - راه آهن (ورزشگاه انقلاب کرج)
 
سایپا و راه آهن لیگ را با تساوی آغاز کردند؛ خودروسازان البرزی مقابل داماش و لوکوموتیورانان تهرانی مقابل مس متوقف شدند. رویارویی تفکرات انگین فیرات و منصور ابراهیم‌زاده در این دیدار از نکات قابل توجه است. فیرات و ابراهیم زاده هرکدام به عنوان مربی در تیم ملی فوتبال ایران نیز سابقه کار دارند. اولی دستیار دایی و ابراهیم زاده دستیار قلعه نویی و مقطعی سرمربی تیم ایران بود.
 
سایپا در نخستین دیدار خانگی به دنبال پیروزی است و در مقابل راه آهن هم که سودای موفقیت در این فصل لیگ را دارد برای این دیدار با انگیزه خواهد بود. هر دو تیم در فصل گذشته نوسان داشتند و دیدار پنج‌شنبه نشان خواهد داد که تحولات فصل جدید در کدام یک از دو تیم بیشتر جواب داده است. حضور وحید طالب لو در دروازه راه آهن که چند فصل بحث حضورش در سایپا نیز مطرح شده بود نکته جالب دیگر این بازی است.
 
چهره ویژه: امین منوچهری مهاجم سایپا همراه با منصور ابراهیم زاده از نفت به راه آهن آمده است. سایپا سکوی پرتاب منوچهری بود و اکنون این بازیکن بار دیگر به ورزشگاه انقلاب بازخواهد گشت و این بار با پیراهن راه آهن مقابل همبازی‌های سابقش قرار می‌گیرد. رضا خالقی فر دیگر بازیکن راه آهن نیز سابقه بازی در سایپا را دارد.
 
* ملوان - داماش گیلان (ورزشگاه تختی انزلی)
 
دربی گیلان که به آن لقب (ال گیلانو) داده‌اند نیز پنجشنبه برگزار خواهد شد. ملوان و داماش هفته نخست را خوب آغاز نکردند. شاگردان اسکوکیچ مقابل صبا شکست خوردند و ناظمی و شاگردانش در خانه مقابل سایپا متوقف شدند. دربی گیلان در انزلی فرصت دیگری است تا عیار دو نماینده شمالی فوتبال ایران مشخص شود.
 
این دیدار برای هواداران دو تیم اهمیت بسیاری دارد، انزلی چی‌ها و رشتی‌ها تیم‌هایشان در هر وضعیتی باشد باید در این دربی پیروز شود. به ویژه برای ملوان که در خانه بازی می‌کند و اکنون با شکست هفته اول نگاه هوادارانش به عملکرد اسکوکیچ دقیق‌تر شده است. برگزاری این بازی در هفته های ابتدایی لیگ برتر به هیچ عنوان از حساسیت آن کم نمی کند و سبب نمی‌شود هواداران دو تیم انتظاراتشان را کم کنند.
 
چهره ویژه: مازیار زارع و افشین چاووشی بعد از برخوردهای گذشته در دربی گیلان و اختلافاتی که با هم داشتند در این دیدار مصافی جدی خواهند داشت. اگر چه این دو با یکدیگر آشتی کردند اما باز هم چهره‌ ویژه این بازی هستند.. تماشاگران گیلانی هم همواره چهره ویژه دربی گیلان هستند. آنها بر سر دو راهی انتخاب احترام یا توهین به یکدیگر قرار دارند.
 
* تراکتورسازی - گسترش فولاد (ورزشگاه یادگار امام تبریز)
 
در این فصل دربی تبریز هم به لیگ برتر اضافه شده است. تراکتورسازی یکی از مدعیان درجه اول لیگ برتر است و گسترش فولاد تیمی تازه وارد که شاید اولویتش بقا در این مسابقات باشد. دربی تبریز با توجه به شکست هر دو تیم در هفته اول اهمیت دو چندانی پیدا کرده است.
 
تراکتورسازی با مجید جلالی به دنبال آن است تا از معادلات بالای جدول جا نماند و گسترش فولاد با برادران خطیبی نمی‌خواهد به باختن عادت کند. در مجموع به نظر می‌رسد گسترش فولاد در این دیدار دشوار تنها سلاح انگیزه را دارد و در مقابل تراکتورسازی که مجوز استفاده از کریم انصاری‌فرد را نیز برای این دیدار به دست آورده با تمام قوا به میدان خواهد رفت و به برادران تبریزی رحم چندانی نخواهد کرد. نخستین بازی خانگی علی کریمی با پیراهن تراکتورسازی نیز از جمله نکات جذاب این دیدار است.
 
چهره ویژه: حسین خطیبی همواره نامی نوستالوژیک در خاطره هواداران تراکتورسازی است اما او در دربی تبریز روی نیمکت گسترش فولاد خواهد بود. محسن فروزان دروازه‌بان پرحاشیه تراکتورسازی در فصل گذشته نیز به گسترش رفته و در مصاف با یاران سابق انگیزه زیادی خواهد داشت.
 
* مس کرمان - استقلال خوزستان (ورزشگاه باهنر کرمان)
 
مس کرمان با حاشیه‌های فراوان وارد لیگ شد اما به نظر می رسد سابقه محمود یاوری سبب شده هواداران کرمانی در قبال او رفتاری متفاوت‌تر نسبت به تقوی در پیش بگیرند. با این حال این دیدار خانگی تعامل کرمانی‌ها با سرهنگ را نشان خواهد داد. در مقابل استقلال خوزستان تازه وارد توانست لیگ برتر را با برتری ۲ بر صفر مقابل ذوب آهن آغاز کند تا به همراه سپاهان بهترین نتیجه هفته نخست را کسب کرده باشد.
 
یاوری با تجربه در این دیدار خانگی به دنبال سه امتیاز است و ویسی جوان هم با تیمش به دنبال آن است که خودی نشان دهد. استقلال خوزستان اکنون به منبع انگیزه برای احیای ویسی و بازیکنانی چون مبعلی، کعبی و کلاه کج تبدیل شده و باید دید تجربه سرمربی و امتیاز میزبانی تیم کرمانی در مقابل این منبع انگیزه چه نتیجه ای رقم خواهد زد.
 
چهره ویژه: عادل کلاه کج در مقطعی بازیکن مس کرمان بود و در این تیم احیا شد. اکنون استقلال خوزستان همین کارکرد را برای او پیدا کرده و باید دید عادل در مصاف با همبازیان سابق چه عملکردی خواهد داشت.
 
* ذوب آهن - پرسپولیس (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
 
این دو تیم در فصل نقل و انتقالات هم جدال خاصی داشتند. مسلمان، صادقیان و حدادی‌فر سه بازیکن ذوب آهن بودند که پرسپولیس پیگیر جذب آنها بود و اصفهانی ها در مقابل به شدت برابر این خواسته مقاومت می کردند. در نهایت از این میان پرسپولیس تنها موفق به جذب صادقیان شد که اتفاقا حضور این بازیکن در بازی مقابل تراکتورسازی سبب شده ذوب آهنی‌ها با اعلام اینکه او هنوز عضو تیمشان است، جنگ روانی را در آستانه بازی با پرسپولیس کلید بزنند. 
 
با این حال برتری هفته نخست مقابل تراکتورسازی به مذاق پرسپولیس خوش آمده و آنها می خواهند هواداران خود را همچنان امیدوار نگه دارند. پرسپولیس در چند فصل اخیر آغاز خوبی در لیگ برتر نداشته اما این بار آنها امیدوار هستند تیم دایی سنت شکنی کند و مقابل ذوب آهن نیز همانند دیدار با تراکتورسازی بازی خوبی ارائه کرده و نتیجه بگیرد. برخلاف پرسپولیس، شاگردان بوناچیچ لیگ را با شکست آغاز کردند. آنها در هفته نخست از عهده استقلال خوزستان برنیامدند و اکنون در دیدار خانگی به دنبال جبران شکست بازی هفته نخست خواهند بود.
 
چهره ویژه: پیام صادقیان و قاسم حدادی‌فر دو چهره ویژه این بازی هستند. ذوب آهنی‌ها هنوز درباره صادقیان مدعی هستند و پرسپولیسی ها نیز همچنان از حدادی فر و ذوب آهن دلگیرند.
 
* فولاد - فجرسپاسی (ورزشگاه تختی اهواز)
 
لیگ سیزدهم برای شاگردان حسین فرکی و غلامحسین پیروانی خوب آغاز نشد. فولاد مقابل سپاهان شکست خورد و فجر در خانه بازی را به نفت واگذار کرد. به همین دلیل هفته دوم برای هر دو تیم اهمیت بالایی دارد. شاید امتیاز میزبانی، فولاد را در موقعیت بهتری برای کسب سه امتیاز قرار دهد اما پیروانی نیز می داند چگونه بازیکنانش را برای دیدارهای مهم پر از انگیزه کند.
 
فولاد فرکی و فجر پیروانی عادت به ترسو بازی کردن ندارند و همین موضوع جذابیت های این رویارویی را افزایش می‌دهد. فولاد برای آنکه نمایی از تیم آسیایی شده فصل گذشته ارائه دهد و فجر برای آنکه نشان دهد کاندیدای سقوط نیست در هوای آتشین اهواز بازی گرمی را به نمایش خواهند گذاشت.
 
چهره ویژه: عباس محمدرضایی که در فجرسپاسی چهره شد با پیراهن فولاد خوزستان مقابل همبازیان سابقش قرار خواهد گرفت.
 
* نفت - صبای قم (ورزشگاه تختی تهران)
 
دو تیم پیروز هفته نخست در این دیدار به مصاف یکدیگر خواهند رفت. صبا موفق شد ملوان را مغلوب کند و نفت در خانه فجر به پیروزی رسید. نفت و صبا همواره در چند فصل اخیر از تیم هایی بودند که در میانه جدول قرار داشتند و هر زمان که فرصت پیدا کرده‌اند به جمع مدعیان پیوسته‌اند. آغاز دو تیم نشان داد که آنها در این فصل نیز به دنبال ثبات و بیرون آمدن از سایه تیم‌های مدعی هستند.
 
نفت امیدوار است در این دیدار خانگی از صبا سه امتیاز را بگیرد اما اندیشه های محمد مایلی کهن می تواند چالشی جدی در مقابل یحیی گل محمدی باشد. این دو پرسپولیسی قدیمی اکنون با دو باشگاه متفاوت به مصاف هم می روند و از آنجا که یحیی گل محمدی جزو معدود مربیان پرسپولیس است که از گزند انتقادات مایلی کهن دور مانده بی تردید برخورد سرمربیان دو تیم حداقل تا پیش از آغاز بازی از حاشیه های این دیدار به حساب نخواهد آمد.
 
چهره ویژه: یحیی گل محمدی چهره ویژه این دیدار است. او چند هفته در این تیم مربیگری کرد و حالا مقابل صبای مایلی‌کهن قرار خواهد گرفت.
 
 برنامه دیدارهای هفته دوم به شرح زیر است:
 
پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ساعت ۲۲
 
ملوان - داماش، ورزشگاه تختی انزلی
 
مس - استقلال خوزستان، ورزشگاه باهنر کرمان
 
سایپا - راه‌آهن، ورزشگاه انقلاب کرج
 
تراکتورسازی - گسترش فولاد، ورزشگاه یادگار امام تبریز
 
پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ساعت ۲۲:۱۵
 
استقلال - سپاهان، ورزشگاه آزادی
 
جمعه ۱۱ مرداد ساعت ۲۲
 
فولاد - فجرسپاسی، ورزشگاه تختی اهواز
 
نفت تهران - صبا، ورزشگاه دستگردی تهران
 
جمعه ۱۱ مرداد ساعت ۲۲:۱۵
 
ذوب‌آهن - پرسپولیس، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد