کاهش بهای جهانی طلا

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 43708|10:26 - 1392/05/09
نسخه چاپی
بهای معاملات جهانی طلا روز سه‌شنبه با معطوف شدن توجه سرمایه‌گذاران به نشست سیاستگذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا، کاهش یافت.
هزار ماسوله به نقل از افكار نيوز:  طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۲۴ دلار در هر اونس رسید. قیمت‌های طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به محدود شدن برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا، ۲۱ درصد کاهش یافته است.
 
طلا ۸.۳ درصد در ماه ژوییه صعود کرد که بهترین رشد قیمت ماهانه از ژانویه سال ۲۰۱۲ به این سو برای این فلز ارزشمند به شمار می‌رود. اظهارات ماه جاری بن برنانکه، رییس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه تصمیم‌گیری در مورد آغاز کاهش خرید اوراق قرضه از سپتامبر هنوز زود است، به معکوس شدن روند نزولی طلا در این ماه کمک کرد. برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا، یکی از عوامل اصلی پشتیبانی‌کننده صعود قیمت طلا طی سال‌های اخیر بوده است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، افت شدید قیمت طلا در سال جاری به سرمایه‌گذارانی مانند جان پالسون، میلیاردر معروف و تولیدکنندگانی که با افزایش هزینه‌های تولید دست به گریبان بودند، ضرر زده است.
 
بهای نقره برای تحویل در ماه سپتامبر در بازار نیویورک، ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۹ دلار و ۶۸ سنت در هر اونس رسید.
 
در بازار بورس کالای نیویورک، پلاتین برای تحویل در ماه اکتبر ۰.۴ درصد کاهش یافت و ۱۴۳۷ دلار در هر اونس معامله شد. بهای پالادیم نیز با ۲.۱ درصد کاهش، به ۷۲۸ دلار در هر اونس رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد