یک پیوند صورت بی نظیر در لهستان

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 44041|02:07 - 1392/05/10
نسخه چاپی
نخستین بیماری که عمل جراحی پیوند صورت در لهستان بر روی وی انجام شد یازده هفته پس از عمل جراحی از بیمارستانی در شهر گیویچ در این کشور مرخص شد.
هزار ماسوله به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گریگورز که سی و دو سال دارد در جریان حادثه ای در کارخانه تولید آجر بخش عمده صورت خود را از دست داده بود.


گریگورز پس از مرخص شدن از بیمارستان در کنفرانسی خبری گفت: من در اینجا از تمامی پزشکان معالجم که به آنها مدیون هستم، تشکر می کنم. می دانم که نمی توانم به وضوح صحبت کنم اما هنوز راهی طولانی را پیش رو دارم. ماسیج گراجک از اعضای تیم جراحی هم گفت: بیمار در حال حاضر تحت مراقبت روانپزشکی قرار دارد و دوران نقاهت را پشت سر می گذارد و چند روز یکبار برای معاینه به ما مراجعه می کند.ما همه مقدمات بازگشت وی به اجتماع را فراهم آورده ایم.


وی افزود: از نظر ما جراحات ناشی  از عمل پیوند صورت بهبود پیدا کرده است اما هنوز کارایی کامل خود را ندارد.زمانی که بیمار به ما مراجعه کرد او مشکلات دیگری از جمله زخم بستر هم داشت که ما به جز یک مورد او را درمان کردیم.او به خانه منتقل می شود و درمان وی ماهها ادامه خواهد داشت اما مشکل زیادی نخواهد داشت.


باربارا خواهر بیمار گفت: او می تواند ببیند، بخواند و مزه غذاها و بوها را تشخیص دهد. ما همه این تغییرات را مشاهده می کنیم و شگفت زده شده ایم.

 

پروفسور آدام مایچوفسکی از اعضای تیم جراحی هم گفت: جریان بهبود سریعتر از انتظار بوده است و نشانه های حسی و عملکردی بیمار بازگشته است که مایه شگفتی ما شده است.

 

دانلود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد