قطعی شدن لیست مهمانان خارجی مراسم تحلیف

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 44042|02:12 - 1392/05/10
نسخه چاپی
سخنگوی وزارت امور خارجه، از قطعی شدن حضور مقامات بیش از ۵۰ کشور جهان، از جمله حدود ۱۰ رئیس جمهور در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور جدید، خبر داد.
هزار ماسوله به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عباس عراقچی، گفت: روسای جمهوری قزاقستان، لبنان، پاکستان، افغانستان، سودان، کفیل ریاست جمهوری عراق، رئیس مجلس دومای روسیه و نخست وزیر سوریه، برخی از مقامات عالی رتبه کشورها هستند که در این مراسم شرکت می کنند.


وی گفت: آقایان ماهاتیر محمد، و خاویر سولانا نیز به عنوان مهمانان ویژه مراسم تحلیف رئیس جمهور، به کشورمان سفر می کنند و از کشور چین نیز یکی از وزیران در این مراسم حضور می یابد.


عراقچی، حداقل سطح مقامات شرکت کننده در این مراسم را وزیر دانست و افزود: حدود 7 تن از مقامات شرکت کننده خارجی؛ رئیس مجلس، برخی معاون رئیس جمهور یا معاون نخست وزیر، حدود 10 تن، وزیر امور خارجه و حدود 10 تن، از دیگر وزیران هستند.


وی گفت: مقامات سیاسی کشورها از همه قاره ها، به ویژه آسیا، آمریکا و آفریقا در مراسم تحلیف حضور می یابند و از قاره اروپا همه سفیران کشورهای اروپایی در تهران برای حضور در این مراسم دعوت شده اند.


مراسم تحلیف رئیس جمهور، ساعت 16:00 روز یکشنبه هفته آینده، 13 مرداد، در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد