با حضور مشاور عالی وزیر نیرو:

دیدار جمعی از دوستداران محیط زیست با مسئولان اجرایی پروژه آبرسانی داریان

کد خبر: 292688|18:34 - 1394/02/14
نسخه چاپی
دیدار جمعی از دوستداران محیط زیست با مسئولان اجرایی پروژه آبرسانی داریان
جمعی از دوستداران محیط زیست شهرستان پاوه در دفتر شرکت توسعه آب و نیروگاه برق آبی داریان با مشاور عالی وزیر نیرو ، جانشین مجری طرح و مسئول شرکت مشاور دیدار و ملاقات کردند.

به گزارشهزار ماسوله، جمعی از دوستداران محیط زیست شهرستان پاوه در دفتر شرکت توسعه آب و نیروگاه برق آبی داریان با مشاور عالی وزیر نیرو ، جانشین مجری طرح و مسئول شرکت مشاور دیدار و ملاقات کردند.

در این دیدار مشاور عالی وزیر نیرو اظهار داشت: کارهای زیرساختی در پروژه های آب رسانی شهرستان پاوه و نیروگاههای برق آبی خوشبختانه به طور کامل انجام شده است.

حاج مصطفی قادری با بیان اینکه درگیری های آینده بر سر منابع آبی خواهد بود افزود: ما باید از این منابع خدادادی نهایت تلاش خود را در حفظ و حراست از آن بکار گیریم.

وی ادامه داد: این امر مهم هم جز، با همدلی و همفکری برای احیا و پویایی منطقه و با خدمت رسانی مطلوب ما به نسل های آینده میسر نخواهد شد.

قادری با بیان اینکه منابع آبی موجود در هر گوشه ای از ایران متعلق به تمامی مملکت است گفت: متاسفانه تفکر جزیره ای مدیریتی به عنوان یک آفت، این مملکت را تهدید می کند.

وی در پایان گفت: ان شاالله در بهره مندی از منابع ابی منطقه علاوه بر استفاده از آن ، بهره برداری های درست و لازم را نیز در طبیعت داشته باشیم.

 

دکتر برهان ولدبیگی نیز به عنوان سرپرست گروه اکوتوریسم و توسعه پایدار در این دیدار اظهار داشت: هدف از این دیدار و ملاقات ، آشنایی اعضای گروه با ابعاد مختلف پروژه موسوم به نجات بخشی چشمه بل است.

وی افزود: ارائه گزارش از ابعاد مختلف این پروژه پیچیدگی های خاص خود را دارد که امیدواریم با نجات این چشمه، مورد استفاده مردمان منطقه فرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در طرح نجات چشمه بل هزینه های گزافی به وقوع پیوسته است گفت: در خصوص نجات دهی چشمه بل ، با پیشرفت 70 درصدی طرح ، عدم شفاف سازی آن باعث حضور پررنگ شایعات که ساخته و پرداخته ذهن برخی از افراد می باشده، شده است.

دکتر ولدبیگی در ادامه خواستار ارائه گزارشی در مورد پیامدهای زیست محیطی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی مثبت و منفی پروژه ابرسانی این منطقه شد.

 

در ادامه مهندس پرهیزکاری گزینه های مختلف اجرای این پروژه و مشکلات هر کدام از انها را در قالب پاور پونت برای حاضرین بیان نمود.

وی عوامل موثر در تعیین راهکار حفظ چشمه بل را مهم تلقی کرد و به ارائه گزارش مبسوطی از طرح نجات دهی چشمه بل ، به توضیح ابعاد و تاثیرات گوناگون احداث پروژه های آبرسانی بر زندگی مردم منطقه پرداخت.

پرهیزکاری پیدا کردن مسیر چشمه بل را از معظلات بسیار بزرگ برای نیروگاه برق ابی خواند و گفت: خوشبختانه مسیر اصلی چشمه بل را هم با صرف هزینه های زیاد پیدا کرده و اکنون در نجات این چشمه در تلاشیم.

 

مهندس موسوی نیز هدف اصلی این پروژه را تامین انرژی برق آبی عنوان کرد و گفت: رونق بخش های کشاورزی در این منطقه و اشتغالزایی جوانان نیز از دیگر اهداف مهم این پروژه می باشند.

وی با بیان اینکه این منطقه استعداد ایجاد مناطق گردشگری را خواهد داشت گفت: در بحث های زیست محیطی نیز گامهای اساسی را از جمله احداث تصفیه فاضلاب روستای داریان و احداث ان در دیگر روستاها برداشته شده است.

در پایان نیز اعضای گروه به همراه مهندس پرهیزکاری از پروژه های در حال ساخت این منطقه بازدید کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد